דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדידה של כוח הכוונה

המדידה של כוח הכוונה

הרצון לקבל לא יכול לשנות שום דבר, חוץ מאשר את הכוונה שלו. תתאר לעצמך, שאתה קשור בידיים וברגליים, ומה אתה יכול לעשות? שום דבר לא תלוי בך חוץ מהכוונה. כך גם לרצון לקבל אין שום אפשרות אחרת לפעול.

הוא יודע רק לקבל, אז שיקבל, ישתמש בפעולה היחידה שנמצאת ברשותו. רק שלפעמים הוא מקבל עם הכוונה לעצמו ולפעמים סוגר את עצמו ומסרב לקבל.

אבל איך אני יכול לסרב לקבל, אם הפה שלי תמיד פתוח? על ידי מה אני יכול לסגור את עצמי? רק על ידי הכוונה! אני לא מחשיב את מה שמקבל כקבלה, מפני שזה לא גורם לי הנאה. וזו כבר אינה נקראת קבלה.

אף על פי שאני מאוד רוצה את המילוי הזה, אבל אני לא נהנה ממנו. כי הרצון ניתן לי מהטבע, אולם אני לא נהנה מכוח ההכרה שלי. הפעולה של הרצון לקבל היא בלשנות את היחס לעצמו, להחליט איך לעבוד עם הרצון שלו.

באותה המידה שהאור משפיע עליי, בכך שנותן לי אפשרות להתעלות מעל לרצון שלי, אני מחליט מה לעשות איתו: לצמצם את הרצון שלי או להרשות לעצמי לקבל קצת, כדי ליהנות. אבל לשם מה ליהנות? יכול להיות שאני מחליט ליהנות למען עצמי, ויכול להיות, למען ההשפעה. ויכול להיות שזו קבלה הכרחית, שזה לא יגונה ולא ישובח.

הכול תלוי למען מה אני נהנה: כדי ליהנות לבעל הבית, הבורא, או להנות בעצמי. ויכול להיות ששנינו צריכים לקבל תענוג. אם אנחנו מתחברים כמו חברים שאוהבים זה את זה. ואז אנחנו נהנים מזה שנותנים זה לזה, כלומר מהמילויים, או מקשר כזה.

יכולות להיות המון מחשבות והחלטות כאלה, אבל הן כולן נוגעות לכוונה. ויותר, אני לא יכול לשנות שום דבר: הפה שלי פתוח, הידיים קשורות, כך נראה הרצון לקבל. הכול נפתר רק ב"אמונה למעלה מהדעת", במחשבה. מדובר רק על פעולות שנמצאות תחת ה"מסך".

נחשב רק היחס שלי לֵמה שמתרחש איתי, זה הדבר היחיד שחשוב. ואני מתקן את היחס הזה למתרחש, עד שזה יהפוך להיות בדיוק כמו אצל הבורא. זה יסמל שאנחנו השגנו איתו דבקות מלאה.

מזה תרגישו עד כמה חשובה הכוונה שלנו, רק היא שייכת לדרגת ה"מדבר". בהתאם לכוח הכוונה אנחנו מודדים את הדרגה שלנו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 05.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע צועק התינוק הרוחני?
טבלת היסודות הרוחנית
לומד את אומנות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest