דף הבית / קבלה ומדע / הגיאומטריה התגלתה כבר בבבל

הגיאומטריה התגלתה כבר בבבל

ידיעה חדשותית: "לוחות חרס חשפו שהבבלים גילו את הגיאומטריה האסטרונומית 1,400 שנים לפני האירופים". אם קודם לכן נהוג היה לחשוב שהגיאומטריה הופיעה לראשונה ביוון העתיקה, עולה כעת ממחקרים, שמדע זה התפתח כבר אצל הבבלים בעת העתיקה.

הם יכלו לחזות את ליקויי השמש והירח, לחשב את המרחקים בין הכוכבים וכוכבי הלכת, וערכו חישובים גיאומטריים מורכבים, כבר בשנים 1600-1800 לפני הספירה. בהשוואה לגיאומטריה של היוונים הקדמונים, אצל הבבלים הייתה הבנה יותר מופשטת ועמוקה של האובייקט הגיאומטרי, שבו אחד המימדים הוא הזמן. בכתבים האירופאיים זה הופיע לא לפני המאה ה-14."

לפי כתבי חכמת הקבלה, באותה התקופה חי אברהם, שהיה כהן בבלי, ובמושגים שלנו נחשב למדען וכך גם אביו. הם היו משפחה ידועה של מדענים, ושם הם פיתחו גם את חכמת הקבלה, שהתקבלה במשך הדורות מאדם הראשון. חכמת הקבלה שימשה לתיקון האדם, באיחוד שלו עם האחרים, ולגילוי הכוח העליון באיחוד הזה. בימים ההם היא נחשבה למדע מעשי לחלוטין, מדע לגילוי הכוח העליון של הטבע. וגם בימינו אנחנו חוזרים לאותו היחס כלפי חכמת הקבלה. אפשר לומר אם כך, שהציוויליזציה הבבלית פיתחה גם את חכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest