דף הבית / כלכלה / כסף / אני לא רואה שום סימנים של מיתון…

אני לא רואה שום סימנים של מיתון…

דעתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: "אני לא רואה שום סימנים לכך שייתכן מיתון בגרמניה. יחד עם זה, תפקידה של הפוליטיקה בטווח הארוך חייב להיות שיקום האמון בשווקים הפיננסיים. הברית הפוליטית של מדינות אירופה לא תבטיח את יציבות האירו. לכן חייבים לחזק את המטבע האירופאי האחיד בעזרת שיתוף פעולה כלכלי הדוק יותר ונורמות מחייבות יותר. לא ניתן לצאת מהמשבר הנוכחי בעזרת אגרות חוב אירופאיות. יצירת אגרות חוב משותפות כלל-אירופאיות זו לא הדרך הנכונה".

דעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה: "אני לא חושב שמאיים עלינו מיתון חדש. אך מה שמאיים עלינו הוא העובדה שתהליך השיקום של הכלכלה אינו מתקדם מספיק מהר, כדי לפתור את סוגיית המשבר הנוכחי בתחום האבטלה.

תגובתי: חייבים לזכור את ה"דעות" האלה, כדי להשוות אותן עם המציאות בעתיד הקרוב. דווקא בבייג'ין מסתכלים על המצב בצורה יותר ריאלית, ומשווים את המשבר של גוש האירו עם "המגפה השחורה":

מתוך מאמר ב-"People's Daily", ביטאונה של המפלגה הקומוניסטית בסין: "המגפה השחורה" של המשבר, שבלעה 17 מדינות מגוש האירו, תשתקף בצורה שלילית על היצוא של סין. משבר החוב של גוש האירו נמשך מזה שנתיים. המשבר הזה התפשט באירופה, כמו "המגפה השחורה" שהתפשטה במדינות אירופה במאה ה-14".
ידיעות קודמות בנושא:
משבר החובות באירופה הוא מעגל קסמים
מפלצות מאיימות על אירופה
האם אירופה רוצה למות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest