דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תיכנע לזרם הרדום

אל תיכנע לזרם הרדום

אפשר לעניין כל אחד בשאלה על משמעות החיים. הכול תלוי רק עד איזה עומק אנחנו חודרים לתוך האדם. תמיד אפשר למצוא בו כזאת נקודה שתגיב לשאלה: "מה הטעם בחיי?". כל אחד שואל מתישהו את השאלה הזאת. כל אדם באשר הוא, אם יש לו הגיון בריא, הרי שלאחר שהוא יבדוק ויבחן את חייו, הוא ללא ספק יגיע לשאלה הזאת.

ואם אנחנו מגיעים לנקודה המרכזית הזאת, אז לאחר מכן הכול תלוי איך אנחנו ממשיכים. או שאנחנו ממשיכים לברר מה משמעות החיים האלה ומהותם, ואז אנחנו זקוקים לחכמת הקבלה. או שאנחנו שוב חוזרים למצב של חוסר הכרה.

האם אני אחזור סופית להכרה או שוב אאבד אותה? – אפשר לומר שזה תלוי במזל. אם האדם מגיע במשך חייו לנקודה הזאת, לשאלה על משמעות החיים – ודאי שזה לא תלוי בו, אלא זאת תוצאה של פעולת האור עליו, על הרצון שלו. הבורא מביא את האדם לנקודה הזאת, למקום של הבחירה החופשית, ואומר: "קח לך את הגורל הזה!".

ותפקידו של האדם הוא רק להתחזק בבירור הנקודה הזאת, כדי שבאף רגע בחייו הוא לא ייתן לעצמו ליפול למצב של חוסר הכרה, כלומר, לא יאפשר לעצמו לזרום ללא מחשבה בזרם החיים, בדיוק כמו אתמול.

אנחנו הרי נוהגים כך בכל רגע! וזה עוד טוב, אם אני מקדיש כמה דקות ביום לבירור הנקודה הפנימית שלי, ששואלת על משמעות החיים. אבל חוץ מכמה רגעים כאלה ביום, אם הם בכלל קיימים, את כל שאר הזמן אנחנו מעבירים לגמרי ללא מחשבה, בחוסר הכרה מלא, כשאנחנו נסחפים בזרם החיים. כך בדרך כלל עוברים כל החיים.

אין מה לעשות, כזה הוא הטבע שלנו ובדרך כזאת אנחנו צריכים להתפתח, רק שהחתך הזה נעשה עמוק יותר ויותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתגבר על המכשול הפוטנציאלי
שינוי הערכים
ירידה לפי התוכנית, עלייה לפי הרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest