דף הבית / המשבר ופתרונו / אושר והשתוקקות אליו, זה רע!

אושר והשתוקקות אליו, זה רע!

מחקר : מדענים טוענים, שבני אדם מאושרים וחסרי דאגות חיים פחות מאשר בני אדם עגומים ומדוכדכים, מפני שרמה גבוהה של רגש האושר "משגעת", "מטריפה" ומחייבת את האדם לקחת סיכון בלתי מוצדק ומיותר. וכידוע, לאחר לקיחת סיכון, במגיעות צרות שיכולות להשפיע על תוחלת החיים.

אושר ואפילו השתוקקות אליו יכולים לפגוע ולהזיק נפשית, להרעיל את החיים ולקצר את המשכיותם ואורכם. בני אדם, שבילדותם אופיינו כמאושרים וחסרי דאגות, חיים פחות, מאשר חבריהם המדוכדכים יותר. ספרים שמייעצים כיצד להפוך להיות מאושרים, גם הם משפיעים לרעה, קוראים מתחילים במרדף אחר האושר, נוחלים כישלון, וכתוצאה מכך מרגישים  גרוע יותר. מדענים מייעצים להפסיק לדאוג בקשר לאושר וזה יביא לאושר אמיתי. אם האדם מאושר, אז היכולת שלו לחשוב בצורה יצירתית פוחתת.

תגובתי: כך אנחנו מתחילים להבין ולהיות מודעים לעובדה, שדווקא רצון מוצדק ולא מלא הוא אופטימלי לקיום. הבורא ברא את הרצון בדיוק כזה לצורך השגה של מטרת הבריאה על ידינו. הרצון להתמלא אף פעם לא מתמלא. מעליו אנחנו משתוקקים לגדלות בלתי מוגבלת של הבורא, להשגתו האין סופית, ודווקא בהשתוקקות הזאת משיגים את האושר! חכמת הקבלה תיארה את התנאים האלה להשגת האושר, לפני כמעט 6000 שנה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest