דף הבית / המשבר ופתרונו / תיירות של אסונות

תיירות של אסונות

שאלה: חדשות מדהימות: מתפתחת תיירות למקומות של אסונות גרעיניים. תיירים החלו לבקר בתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. את היוזמה הזאת מעודדים היפנים, שסבורים, כי בשנת 2036 התיירות העיקרית תתרכז סביב תחנת הכוח הגרעינית פוקוסימה, שבה התרחשה תאונה   בשנת 2011. הם כבר מתחילים לתכנן פרסום של סיורים באתר. למה האדם נמשך למקומות שבהם ארעו אסונות?

תשובתי: האדם רוצה להביט על העתיד שלו, לדעת מה יהיה לאחר שיתרחש אסון גרעיני על פני האדמה. תיירות למקומות כאלה, איננה הרפתקה, אלא פחד מובהק ובלתי מודע מפני מה שעתיד לקרות עם כל אחד בכל דקה. למעשה, מראים לאנשים מקומות כביכול רגילים, באזור הקרינה, נקייה מהתערבות האדם, נהרות שבהם משכשכים דגים, יערות מרהיבים, המלאים בפרות יער ופטריות, שבהם מתחדשים זנים של בעלי חיים, שבעבר נכחדו על ידי בני אדם. וכל זה קיים באופן נפלא. אם אפשר היה לשחרר את כדור הארץ מהתערבות האדם ללא פיצוץ גרעיני, אז כדור הארץ היה כוכב לכת נפלא, כחול, יפה ונקי. הכול היה מתקיים באיזון והכול היה טוב. בא האדם והפר הכול!

הערה: לתיירים שמבקרים בתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, מספרים סיפור על חמישה תושבים באזור צ'רנוביל, שלא נטשו את המקומות האלה. הם ניזונים מהקיים ובינתיים חיים טוב.

תשובתי: זו תפיסה מעניינת מאוד של הטבע, שגם אם הטבע נמצא במצב שלכאורה מנוגד לחיים של גופים חלבוניים, אז אם הגופים החלבוניים מקיימים ביניהם יחסים לא אגואיסטיים, הם יכולים לחיות בשלווה באזורים כאלה, ושום קרינה לא משפיעה עליהם! יכול להיות שהקרינה משפיעה בעיקר על בני אדם ועל מה שסובב אותם, רק מפני שהאגו שלנו מתנגד אליה! אבל אם האדם יתייחס  לכל באופן שווה, רגוע ויימצא באיזון עם הטבע כולו, בכל המצבים, אז הוא יוכל ללכת על גחלים בוערים, להיכנס לבית בוער, לחיות באזור של קרינה ודבר לא ישפיע עליו. כלומר, הכול תלוי באיזון שלנו עם הטבע הסובב ובראש ובראשונה, באיזון הפנימי שלנו!

אני סבור, שאם לא נשנא את הטבע, לא נפחד ממנו, אלא נתחיל לקבל אותו, כפי שהוא ונרצה להגיע איתו להרמוניה, אז לא נסבול מהשפעות שליליות. המצב הפנימי החזק מאוד של איזון עם הטבע, נקרא בורא, מצב שבו האדם נכנס במלואו למצב של דבקות עימו. ואז כל מה שנובע מהבורא ביחס לאדם, משפיע ככוח מחייה וטוב. זה לא מובן בדרגה הגשמית. אבל אפשר לתאר לעצמנו, שקיימת דרגה עליונה, שבה כל כוחות הטבע נובעים מהמקור הטוב, הבורא. ואם האדם עולה פנימית עד לדרגה הזאת, אז כך הוא תופס את כולן.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 9.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest