דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיחה על חברה קבלית במאה ה-21

שיחה על חברה קבלית במאה ה-21

למה ניתק הקשר בין ההשגה הרוחנית ומנהגי הדת, מדוע כה חשוב במצב העולם הנוכחי להפיץ את חכמת הקבלה ומהם התנאים הדרושים לחברה שחיה לפי חוקי חכמה זו? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם בן ציון גירץ)

שיחה בנושא "חברה קבלית במאה ה-21" במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תוכניות קודמות:
שיחה על הבורא המחנך
שיחה על ט"ו באב
שיחה על תשעה באב

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/zpRb4

One comment

  1. מרדכי מיזהר

    החברה קבלית של המאה העשרים ואחד היא זו הקובעת כמטרת חיים את הממד הרוחני מעל החושים של האדם כי האמת המוחלטת נמצאת מעל החושים שהם מעל השכל הר5ציונלי שמחשב את הכל כאילו כל חלק מהשלם זר ובכך מבלבל בכוונה את הפרט הרוצה עוד ולא יודע ממי לבקש ת את העוד הזה לכן, הוא נישאר חסר אונים מול מערכת מסודרת המוגלת לתת את כל מה שכל פרט רוצה ללא הגבלה של זמן ומקום, כפי שהגענו עד כה להתפתחות אלא הגנו כל האנושות בגלל ההשגים הטכנולוגיים שהושגו בתחקות חוקי הטבע, הגנו לנקודה שבה כל פרט חייב לבחור במה להאמין, או בצירוף מקרים שבהם לכל אחד יש מה להגיד או לעשות או שיש כוח עליון המנהל את כל המציאות ללא קשר לדת, אלא לחוקי טבע המביאים את כל אחד מה אינדיווידואליים הבודדים למסכנה שהחיבור האינטגרלי, הוא החיבור הנכון היחליד היכול להוצאי את האדם מהמקום המקובע , וחסר עונים שכל האנושות נמצאת, ויש בינהם שליחי ציבור שדואגים לכך, שלפייכולת הקליטה של כל פרט כולנו ביחד נגיע להכיר באותה העובדה שלמעשה כל האנושות למרות הפער בדעות הקיים ביננו יכולים להתאגד ביחד ובחיבור הזה לצאת מהמצב שכל אחד לפי דרקו ומחשבתו יקבל את מה שהוא חושב שיביא לו את האושר ואת העושר לפי צטעמו האישי, זו לא השליה זו אמת מדעית שיחסית לכולנו יחד כפי שאנשטיין הדגול גילה את חוק היחסות , ובהמשך את תורת הקוונטים היכולה לתת לכל צופה, משמע לכל פרט ליצור או לברא מציאות שבה הוא נמצא באותו רגע כצופה יחיד. זה אאומר דברים שנחוש אותם בחוש שנרכוש כל אלה המתחברים ביחד הצורה האינטגרלית ולכן הידע איך להתחבר הוא ידע יקר ערך שיעמוד לרשות כולם חינם אין כסף מעל הרשת החברתית בה יבחר להתחבר, פו כל הנושא ההתפתחות עובר להיות חלק מהתפיסה שהשגנו יחד מעל גבי החיבור לרדש המשותפת שאט אט לא נצתרך לאנרגיה זרה כי בחיבור האיטגרלי ביננו אנו מעוררים כוח הנקרא כוח החיבור שהיה ללא תנוע וחיקה לחיבור ביננו על ידי המחשבה וזה מפעיל את הכוח הנותן תנוע וחיים במימד רוחני וכולם נהנים עונג רב ככל שמחוברים ביחד כשהתחושה של זמן ומרחב חדלים ליהות גורמים הקובעים את המציאות אלה המציאות נקבעת על ידי כוח החיבור הדואג לכל הנחוץ כדי שכל מי שמחובר יחוש חיים באיכות העליון ביותר כי השלמות היא נמצאת נוחכת בכל כוונה ומחשבה שנובעת מהחובור האינטגלי שמופיע בכתובים שרצונו יעשה ולא רצוני, הוויטור על על הרצון שהיה הטבע של האדם שהגיע למאה העשרים ואחד והבין שחי חיי שקר, ושאל מה הטעם בחיים?, מתחיל דרך של בניית יסוד של חברה חדשה, החייה על פי ליחמוד משותף היוצר את התנאים לבנות מחסומים מיוחדים הדומים לפלטרים במערכות האלקטרוניות, המלמדים את האדם את האפשרות בנות בינה הנעזרת על ידי החיבור ביננו בדיוק באותה המידה כמו בהייטק מתגברים על ביטול של זמן ומרחב כך האנושות כהרף עין תוכל לתרגם את מה שקורה במסך המחשב אל המסך העומד מאחורי המוח ובכך לשנות בדיוק מטימתי נמרץ כל נקודה במחשבתינו המפריעה וגורמת רע ביננו וכש הכל פעם יכולים למדוד את ההבדל ההולך ומהרם בין הטוב והרע של שתי הממדים התעורר כוח טבע הנחוץ המבטל את כוח המשיכה , וביטול זה יגרום לכוח העילוי המוכר מהתאופה, ולכולם תיהיה שהות להתרגל אליו עד שיהפוך לטבע שני, ולכן כל מה שאמרו חכמינו שהתקווה היחידה שלנו היא להתפלל תפילת רבים למאור המחזיר למוטב זו לא סתם אמונה אלא אמונה מעל הדעת המביאה ומושכת את המאור הלכה למעשה. כי אנו פועלים באלוקות שבגימטריה הטבע. כפי שמורינו הורו לנו דורות רבים. אנו בראש השנה, חג ומועדת המיוחד לא רק לעם ישראל אלא לאנושות כולה, המקרב אותנו אל האמת המוחלטת שיש רצון שכידאי להמץ ללא מחשבה יתרה והוא לתת ללא ציפיה לשכר, מעשה זה נראה בלתי אפשרי במימד הגשמי, וקשור לחשבון נפש אמיתי וכנה מה חלקי שבודד בשבר ההולך ונגלה לעולם כמשבר, כטרור, כרצח , כהפקרות וחוסר ארכים הכובשים כל חלקה טובה באדם, כשיש שיתה היכולה לבטל את רוע הגזירה הזה כהרף עין ללא שכל ישר אלא במיוי הוראות התורה שהיא תורת חיים ואורך חיים הנלמד בפשטות ביחד עם כל מי ששואל מה הטעם בחיים, ומתחיל להבין מתוך הלימוד והקושי הכרוך שהלימוד בצוותה מביא אך מקובלים , שהם קרויים חז"ל באופן כללי וגורף נותים עצות הנקלטות בהדגה ונכנסות לאוצר מילים חדש המובן ללומדים בפערים שונים בכך עולים במדרגות או במעלות האדם שהיא מטרנתינו המשותפת והמורכבת מתנאים המשתים בהתאם לשינוי שחל בכל תלמיד בתפיסת המציאות הפרטית והכללית גם יחד וזה יוצר מצב שלמרות הפער אין עוזבים ומפרקים את המסגרת צאלא ממשיחים להתפתח ומשאירים מקום לכולם מתוך שאין העדר ברוחניות וחייבים בסבלנות ובסובלנות כלפי כל פרט כי החיבור ביננו הוא תמיד יעמוד לאיכות שמעל החוש הבהמי שהם חשת החושים שלנו כי למדנו לשפות מצבים לא על פי הרצון לקבל לעמצו אלא השיפוט שלנו הוא על פי תכונת ההשפעה שהיא נתינה, אהבה, כבווד, רגישות יתר, והמון המון תכונות שעוברות אלינו מהחיבור ביננו, והפכו להיות תכונתינו האישיאות שאנו נותנים להם חשיבות של עדיף למות ולא לחיות אחרת ובזה אנו חיים בעבודה מתמדת אבל בשקט ובשלום פנימי שרק למי יש לו הכרה בשלמות הבודק עצמו ללא הפסקה וער לתפקידו יכול .חג שמח באמת במקום הזה הנקרא רוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest