דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / שורש רוחני וענף גשמי

שורש רוחני וענף גשמי

שאלה: כיצד נוצרה שפת הענפים? נניח, מקובל החל לחקור את האגו שלו וראה את ה"נחש" שבתוכו. הוא הבין, שהנחש זה ענף, ואילו השורש זה האגו הרוחני, ולכן קרא לאגו בשם נחש?

תשובתי: בהחלט אפשרי שמקובל מעולם לא ראה נחש בחייו. פשוט לאדם מתגלה כזה מצב, שנקרא "נחש".

שאלה: כלומר, כאשר אנחנו נגלה את הבורא בדרגה מסוימת, בניגוד אליו אנחנו נגלה בתוכנו איזה "נחש".

תשובתי: לבורא אין דמות, מפני שזו פשוט תכונה. תכונה יכולה להתלבש בחומר, לקבוע ולהפעיל בתוכו פעולות מסוימות, להביע את עצמה דרך החומר, אבל אין לה דמות. נניח, שאתה שומע את המילה "יופי". זה אומר, שעליך לתאר לעצמך אדם או בהמה, או צמח, שבו קיימת תכונה שנקראת "יופי". לא תוכל לתאר לעצמך יופי באופן מופשט אלא תמיד תלביש אותו באובייקט. באופן זה לתכונות רוחניות אין נשאים גשמיים, אבל כדי לבטא ולהעביר אותן בצורה כלשהי, אתה בהכרח חייב להביע אותן דרך הנשאים האלה.

מקובלים הבינו, שתכונה רוחנית שנקראת "נחש", נותנת בעולם הזה תכונה תואמת. עם זאת, הם לא למדו בוטניקה, ביולוגיה, זואולוגיה, אלא כתבו בכזה אופן, כאילו הכירו את הטבע של בעלי החיים השונים על בוריו.

הערה: אכן בתורה מתוארים למעשה כל סוגי החיות…

תגובתי: ואפילו כאלה שאינם קיימים כבר בעולם שלנו או שעדיין אינם והם יתגלו בעתיד. הכול נובע מגילוי העולם הרוחני, מפני שכל שורש רוחני צריך לתת את השתקפותו בעולם שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 1.4.2018

 

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/oqm8B

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest