מרצון למחשבה

כנס בסנט פטרבורג. סדנה מס' 1.

שאלה: לאורך שנים רבות אנחנו מדברים על ה"נקודה שבלב". ועכשיו אנחנו התחלנו לדבר על הנקודה שבשׂכל. מה זה?

תשובתי: "הנקודה שבלב" ו"הנקודה השכלית", אלה הן שתי נקודות או שתי תכונות, שבעזרתן אני מרגיש, מודד, בודק את המצב שלי, את הכוונה שלי.

הרצון קיים בצורה של נקודה, והמחשבה תמיד נמצאת ליד הרצון. כאשר בתוך הרצון שלי אני מרגיש משהו, אז באופן טבעי מופיעה מחשבה שמחברת את המצב הנוכחי שלי עם אותו המצב שאני רוצה להשיג. בפער בין הרצוי והמורגש נולדת המחשבה.

לכן, ככל שהמרחק אצלנו בין המצב הרצוי והמצב ההתחלתי הוא גדול יותר, כך המחשבה שלנו הופכת לפעילה יותר. ואם אנחנו נותנים לאדם הכול, אז לא רק הרצון נאבד אצלו, אלא גם המחשבה מפסיקה לעבוד, הוא הופך להיות אטום.

לכן המחשבה מופיעה רק כאשר מופיעה הרגשת ריקנות ברצון, חוסר. המחשבה, היא נגזרת מהרצון. הרצון הוא ראשוני, המחשבה היא משנית. שתי הקטגוריות הללו חייבות להתקיים בכל אדם, וחייבים לפתח אותן בו זמנית כדי להגיע למטרה.

ואת המטרה אנחנו מתארים לעצמנו בצורה של מצב ברור של הקבוצה. העניין הוא, ש"מטרה רוחנית", זה משהו לא מובן, מרחף באוויר. אנחנו צריכים לתאר אותה לעצמנו בצורת חומר של המצב הרוחני. זהו קשר הדדי מלא בינינו, כאשר כולנו מאוחדים, נמצאים בדאגה הדדית קבועה זה לזה, כאשר בינינו זורם הכוח העליון שממלא, מחבר וקושר אותנו.

במילים אחרות, הבורא ממלא את אותה רשת של רצונות שאנחנו יצרנו, אותה יראה הדדית שלנו. אז אפשר לקרוא למצב הזה "רוחני".

לכן תחילה אנחנו צריכים לתאר לעצמנו את אותו המצב שבו אנחנו נמצאים, ואת אותו המצב שרוצים להשיג. ולאחר שאנחנו מרגישים את זה בצורה ברורה, אנחנו מתארים לעצמנו את הפער ביניהם בצורה של מחשבה סופית: "איך אנחנו משיגים את המצב הרצוי".

כך אנחנו פועלים, מרצון למחשבה, ממחשבה לתפילה, לבקשה ולמימושה.

מתוך סדנה מס' 1 בכנס בסנט פטרבורג, 19.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכרת הבורא נקרא מחשבה
הכול במחשבה יתברר
מה זאת מחשבה?

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/BdO6m

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest