דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדעים ארציים ובחירה חופשית

מדעים ארציים ובחירה חופשית

שאלה: האם אפשר להוכיח לעבד של אשליות עצמיות, שהוא עבד?

תשובתי: אם אדם חי באשליות, עדיף לא "לגעת בו". זה לא שאי אפשר להוכיח לו משהו, אלא אסור! אסור לגשת לאדם ולומר, אתה עבד, אתה אסיר. טוב לו. אין לך את הזכות לצער אותו. אם הוא בא אליך ואומר: "אני לא יכול, אין לי חמצן…", זה עניין אחר.

שאלה: אם הייתה אפשרות להנהיג בבתי ספר או באוניברסיטאות את המקצוע של "בחירה חופשית", האם אפשר היה להוכיח זאת למשתתפים בעזרת מחקרים מדעיים?

תשובתי: רק באופן מוגבל בהתאם להתפתחות החברה, אבל לא יותר מכך, מבלי להוציא את האדם מהמצב שבו הוא נמצא. חכמת הקבלה מדברת על החיים של האדם בעולם הזה, כיצד הוא מנוהל על ידי רצונות שכל הזמן מתפתחים וכולי. מנקודת מבט זו אפשר לגלות הכול. זה הגיוני, טבעי, נכון ומדעי לחלוטין, כאן לא יכולות להיות שום סתירות והתנגדויות מצד הקהילה המדעית והחברה בכלל.

ברגע שמתחילים לדבר על כך שצריך לעלות למעלה מהאגו, זו בעיה, כבר מתעוררת השאלה מה זה אומר למעלה מהאגו? האם האגו מחייב אותי? אני לא רואה ולא מרגיש זאת. ואם הוא מחייב אותי וזה הטבע שלנו שחוץ ממנו אין שום דבר, אז איך אני יכול לצאת מתוכו?

הערה: לפני כמה שנים מדענים ערכו ניסוי. הם חיברו את המוח של האדם לאלקטרודות ושאלו שאלות שעליהן האדם היה צריך לענות ב"כן" או "לא", על ידי לחיצה על הכפתור התואם. התברר, שאדם לוחץ על הכפתור כעבור חמש או שש שניות לאחר שבראשו מעוצבת התשובה ומגיעה לתודעה שלו.

התייחסותי: בוודאי. בראש מופיע אימפולס (דחף) ופקודה, ואחר כך תחת השפעה מכאנית האצבע לוחצת על כפתור. המכשיר מזהה מתי בראש מופיע האימפולס (דחף)  הזה.

שאלה: אם כך, הרצון מופיע בתוכי חמש, שש שניות לפני שאני מבין אותו בעצמי. זה מוכיח, שלאדם אין בחירה חופשית. האם כדאי להשקיע בהתפתחות של מחקרים כגון אלה, כדי להוכיח לאדם ש"מקבלים" את ההחלטה עבורו?

תשובתי: אף אחד לא מקבל החלטה עבורנו. זה מופיע באופן טבעי בגוף שלנו. אתה רוצה לומר שלתוך המוח של האדם מגיעים אותות עליונים, שמפתחים אותנו ואחר כך אנחנו מבצעים אותם? זה נכון. אז מה? כל זה נמצא בטבע!

שאלה: מחקרים מסוג זה היו יכולים לדחוף את האנושות להכרה שאין לה בחירה חופשית ולחיפוש אחר החופש הזה, או לא? אתה כמדען, סבור שהמדע לא יצליח להשיג את האמת על הבחירה החופשית?

תשובתי: המדע לא יכול להוכיח זאת. המדע כבר הגיע למחסום הזה ונמצא במשבר. המדענים עצמם מודים בכך. הרי המדע אלה מדענים שיכולים לפעול ולעסוק רק במה שיכול לפעול ולעסוק אדם אגואיסטי שיצר את המדע הזה ולא אחרת. המדע קיים רק במסגרות של תודעת האדם. במסגרות של הטבע שלו. מדענים פשוט מחשבים אלגוריתמים של ההתנהגות האגואיסטית שלהם שמשודרת לעולם הסובב. לא יותר מזה.

אם היה לנו טבע אחר, אז היו לנו מדעים אחרים. גם הפיזיקה ואפילו המתמטיקה היו אחרים. היינו רואים עולם אחר. בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה אין שום דבר אובייקטיבי. הכול נקבע רק ביחס לאדם.

למה התאוריה של איינשטיין היא מהפכנית? מפני שהוא אומר, שהכול תלוי באדם המתבונן ואיפה נמצא אותו מתבונן? תחילה יש להביא אותו למצב ההתחלתי, ואז דרך המצב הזה נראה מה באמת יש בעולם. מפני שהמצב ההתחלתי, זו עלייה מעל לאגו שלנו לדרגת "אפס". לפי חכמת הקבלה זהו הצמצום, שממנו, אנחנו מתחילים את חקירת העולם.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest