דף הבית / כלכלה / כסף / האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 3

האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 3

דעתו של סרגיי קרגנוב, ראש המועצה למדיניות החוץ וההגנה של רוסיה, מדען-מדינה, ד"ר למדעי ההיסטוריה במכון לאירופה של האקדמיה הרוסית למדעים: "המשבר הגלובלי רק מתחיל, והוא יגיע לכולם. אך בינתיים לא ברור איך ומתי כל המדינות יתאחדו, כדי להתחיל להתגבר עליו במשותף. המשבר הזה מהווה את תחילתה של תקופה חדשה בהיסטוריה העולמית, הוא מאיים לגרום מחסור למיליארדי בני אדם, ועלול לגרור עימותים. זהו לא רק משבר כלכלי ופיננסי, אלא משבר כללי של מערכת ההנהגה הגלובלית, של אידיאות ההתפתחות העולמית ושל המכונים הבינלאומיים.

ההתגברות על המשבר דורשת פילוסופיה חדשה של ההתפתחות הגלובלית. צריך לקדם קונספציה של מערכת הנהגה בינלאומית שמבוססת על צדק ועל יציבות.

עקרונות בניית המערכת העתידית:

  • כלכלה ומסחר ליברליים תחת פיקוח בינלאומי קפדני.
  • תיאום פוליטי בין מדינות חזקות ואחראיות.
  • מאמצים קולקטיביים ביטחוניים, סילוק מקורות הסכסוכים.
  • פיתרון משותף של בעיות האנרגיה.
  • רוסיה והאיחוד האירופי צריכים להגיע לברית אסטרטגית.
  • מטרת ההתפתחות היא הקידמה, והדמוקרטיה היא התוצאה.

התייחסותי: הכול נכון, אבל רק עד ל"עקרונות בניית המערכת העתידית". המערכת הזאת תיווצר לא מתוך לחץ ופיקוח, אלא מתוך הסכמה, מתוך ההכרה הפנימית של הנחיצות בכך. הטבע דורש מאיתנו הכרה ותיקון, עד לאיחוד המלא שלנו לגוף האחד של אדם הראשון, ולא הסכמים חדשים ופיקוח עליהם. כלומר, השלב הבא בהתפתחות שלנו הוא הכרה בתנאים החדשים (של הטבע) והסתגלות אליהם, על ידי השפעת הסביבה, שתטפח בכל אחד הרגלים חדשים, שיזמינו את ההשפעה של האור העליון וייצרו בכל אחד תכונות חדשות, של השפעה ואהבה.

ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 2
האיחוד הוא הדרך לפתור את המשבר העולמי – 1
אבולוציה תביא לנחיצות בקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest