דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאשפות ירים אביון

מאשפות ירים אביון

קטע מתוך מאמר של הרב"ש, "ויסב חזקיהו פניו אל הקיר":

"עיקר התפילה צריכה להיות על מה שהשכינה היא בעפרא. זאת אומרת, שעבודה בשביל להשפיע לה', היא עבודה שפלה ובזויה, ואנו מבקשים מה', שהוא יאיר עינינו, ולהסיר את החושך המרחף לעינינו. ועל זה אנו מבקשים, (תהלים קי"ג) : מקימי מעפר דל, מאשפות ירים אביון", השכינה הקדושה נקראת "עניה ודלה" "והיא מונחת בעפר, מאשפות ירים אביון" הכוונה על אלו שרוצים להידבק בה, והם מרגישים, שהם נמצאים בשפלות, שאינם רואים שום מציאות, שיוכלו לצאת מן הבוץ הזה. אז הם מבקשים לה', שהוא ירים אותם ובמקום שהגוף מסכים, שהיא על בסיס של רצון לקבל, שמבחינת להשפיע אין להם שום מושג, אז עבודתם היא בבחינת גאות."

יוצא, שבכל מצב אין לנו שום ברירה ואין לנו מה לעשות, חוץ מתפילה והודיה על המצב שלנו שבו אנחנו נמצאים. לא משנה אם אנחנו מרגישים את המצב הזה כטוב או כרע, כעלייה או כירידה, העיקר שאנחנו מודעים שנמצאים באיזה שהוא מצב, שהבורא הוא זה שסידר לנו אותו. זה נקרא שאנחנו נמצאים בהכרה, שאנחנו קיימים.

ואז לא חשוב מה שיהיה – אם אנחנו מודעים לכך שזה מה שסידר לנו הבורא ומודים לו, אז כל מה שאנחנו מקבלים, אנחנו כבר מקבלים ממנו. ועל נקודת הכרת הרע או הטוב הזאת אנחנו צריכים להודות, על נקודת ההכרה הזאת! זה כמו חולה שחוזר להכרה, וזה נקרא שהוא כבר חי.

עכשיו נשאלת השאלה: לאן אנחנו ממשיכים מנקודת ההכרה הזאת? אין כזה מצב שממנו אנחנו לא יכולים לתת הודיה על כל מה שקיבלנו, ולא חשוב באיזה מצב אנחנו נמצאים. כי הבורא בחר במצב הזה כטוב ביותר להתקדם ממנו למטרת הבריאה. הוא יוצר את התנאים האופטימליים ביותר בכל נקודה שבדרך שלי.

וחץ מההודיה הזאת, אני צריך לבקש! – ש"אין עוד מלבדו", בכך שיצר אותי במצב הקודם, הביא אותי למצב הנוכחי ונתן לי אפשרות לבקש ממנו להביא אותי למצב הבא.

אני לא יודע מהו המצב הבא שבו אני צריך להיות. אבל אני מבקש שהתפילה שלי, הבקשה שלי, תהיה זהה בדיוק לרצון של הבורא, לתוכנית שלו. התיקון שלי הוא בזה, שאני אראה בכל מצב ומצב שזה מסודר על ידי הבורא ושעליו אני אוכל להודות לפי הכלל: "תעשה רצונך כרצונו".

ואז אין לנו יותר על מה לחשוב ולֵמה לדאוג, ואין יותר מה לעשות, אלא כל הזמן, בכל נקודה ונקודה בדרכנו להיות צמודים ולאחוז חזק בהשגחה העליונה, ולהשתדל להידבק אליה כך, שנהיה בהודיה.

מתוך ההכנה לשיעור, 29.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מטבע הטוב להיטיב
כוח התפילה וכוח ההודיה
טעם הרוחניות – בהרגשת ההודיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest