דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם על סף עוני

העולם על סף עוני

ידיעה של ארגון העבודה הבינלאומי: בשנים הקרובות מיליוני אנשים על כדור הארץ עלולים למצוא את עצמם במצב של עוני קיצוני. במדינות המתפתחות, לפני המשבר רווחת האנשים עלתה וכמות האנשים במעמד הביניים גדלה פי 3-4.

אולם המשבר הפך את המגמה החיובית הזו. האבטלה והירידה בשכר הגדילו את כמות העניים. במדינות המפותחות מעמד הביניים הולך ונעלם, כיוון שמתרחשת חלוקה לעשירים ועניים, גידול אי השוויון בהכנסות, פשיטות רגל של העסקים הבינוניים המתקיימים על אשראי וחברות גדולות בעלות הגישה להון.

קיצוץ קבוצות האוכלוסייה בעלי ההכנסות הבינוניות במדינות המפותחות, מוביל לאבטלה.

הסיבה העיקרית לגידול כמות המובטלים היא בהאטת קצב השיקום והגידול של הכלכלה העולמית וכן השפל באירופה. המלחמה בעוני כבר לא תהיה קלה, לא מספיק להאכיל את העניים, צריך לפתור בעיות מבניות, לתמרץ את הצמיחה של הביקוש לטובת העניים, תוך קיצור הקרע בין ההכנסות שלהם להכנסות העשירים, להוציא את המדינות הבעייתיות לדרך יציבה של התפתחות, להתעסק בהסדרת סכסוכים, להשתדל להרוס את הבידוד של העמים העניים. רק אז החלום על השמדת העוני יהפוך למציאות, כך טוענים הכלכלנים.

התייחסותי: כולם קוראים להאצת קצב התפתחות הכלכלה, וזה לא יהיה, כיוון שעל פי חוקי הטבע אנחנו מוכרחים להביא את הכלכלה, זאת אומרת את היחסים בינינו, להתאמה לטבע, להפוך לאינטגרליים בפעילות ההדדית בינינו.

אז, מה שאנחנו מייצרים, יספיק לכולם. והטבע לא ירשה לנו להשיג ולייצר יותר, הוא יביא לחיים שלנו כאלה בעיות אקולוגיות, שאנחנו ניאלץ להתעסק רק בהן ולהוציא את כל המשאבים על מלחמה נגד הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
לא נצליח לנצח את העוני במאה ה-21
הדור האחרון של "מעמד הביניים"
כל אחד בפני עצמו שורד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest