דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היריון, הוא הקרבה עצמית למען התינוק

היריון, הוא הקרבה עצמית למען התינוק

שאלה: מה זאת אומרת, שהעליון יורד לתחתון ונעשה כמוהו?

תשובתי: כשהעליון יורד לתחתון, זה לא אומר שאני הופך מפיל לזבוב. הרי אז כבר לא נחשב שאני ירדתי, אלא זה היה מישהו אחר. אם אני יורד לתחתון, זאת אומרת שהאח"פ שלי מקבל על עצמו את הרצונות, המחשבות והפעולות המכוונים רק לטובת התחתון.

כאשר אישה נכנסת להיריון, אז הרחם שלה מתחיל לעבוד כמערכת שמספקת התפתחות לטיפת הזרע. הוא לא הופך לטיפה עצמה, אלא הופך למקום המיועד להתפתחותה. זאת אומרת שהעליון יורד לתחתון, כי אימא מסורה לתינוקה בכל כוונותיה ומחשבותיה. התחתון קובע את כל מטרותיו של העליון ומחייב אותו לפעול רק לטובת התינוק. המסירות המוחלטת של העליון לטובת התחתון, אומרת על כך שהוא ירד לתחתון ונעשה כמוהו.

האימא צריכה להקטין את עצמה ולהסתגל לתחתון. הרחם מקבל עכשיו תכונות הנחוצות לקליטת טיפת הזרע. הרחם הוא מערכת חיה מורכבת מאוד שמתנהלת על ידי תהליכים רבים. אפילו היום המדענים אינם מבינים כיצד הוא פועל. זהו מנגנון אלוקי שמחבר בין העליון לתחתון.

העליון יורד לתחתון ונעשה כמוהו, כלומר, פועל רק לטובת התחתון, רק למען המטרה הזאת. התחתון קובע את כל הפעולות של העליון. כמו ילד שיושב בעגלה ומצביע לאימו לאן צריך ללכת והיא רק דוחפת את העגלה, כמו מנוע. זאת אומרת, האימא משרתת את הילד, נעשית כמוהו, נדבקת לרצונו ומממשת אותו בעצמה.

כל המערכות, החל מ"מלכות דאין סוף" ועד הנקודה האחרונה שמטפלת עכשיו בזרע, מכוונות רק לטובת העובר המתפתח. זאת אומרת שהעליון נעשה כמוהו, כמו התחתון, הבורא פועל לטובת הנברא.

הרחם הוא מנגנון אלוקי, מורכב ביותר שמטפל בעובר ומסוגל לפתח אותו מ"רשימו" ליצור אנושי. הכול נמצא בתוך המערכת הזאת: תוכנית ההתפתחות, עיבוד החומרים הנחוצים, הספקת אינספור תנאים נחוצים.

וכל התהליכים האלו של העיבור וההתפתחות שאנחנו רואים בטבע, עלינו לעבור בצורה הכרתית, תוך כדי הבנה, לפי בחירתנו, מרצוננו החופשי בהתפתחות הרוחנית, כולל כניסת הזרע למקומו בתוך הרחם של העליון. אתה צריך להיות מוכן למסור את עצמך לטיפולו של העליון. רק כדי שיתמזל מזלו של הזרע הרוחני שלך "שיהיה זרעו לברכה", אתה תצטרך להזיע המון שנים.

תהליך העיבור הוא כל כך משמעותי שהוא מגלם את המושג של כל חיבור בטבע, בכל מקום. ודווקא הוא מסמל את החיבור שלנו בהפצה, לכן אנחנו לומדים עליו עכשיו ב"תלמוד עשר הספירות", ב"הסתכלות פנימית" חלק ט', ששם מסופר על הקשר בין התחתון לעליון והעלי עליון. המנגנון הזה הוא היסוד של כל החיים וההתקדמות שלנו.

כלפי הקבוצה והבורא אתה התחתון, ותחתיך נמצאים עוד אנשים שעבורם אתה העליון. כך נוצרת המערכת: תחתון, עליון ועלי עליון.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 23.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"תיקוני דיקנא"
משלחת הצלה
כיצד להשׂיג את העליון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest