דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחת צילו של ארעי

תחת צילו של ארעי

חג הסוכות מסמל שמחה. זהו חג נפלא, נעים, קליל ופשוט שאנשים מאוד אוהבים. האמת היא שהוא דורש הכנה מראש, ובכל זאת הוא חדור באווירת שמחה. מדוע?

קודם כל, אחרי בירורים, אחרי קבלת התורה בשבועות, אחרי ט' באב, שראינו את עצמנו שבורים, שזה מסמל את שבירת לוחות הברית. אחר כך הגענו ל"הכרת הרע" ובראש השנה קיבלנו החלטה שחייבים להיתקן. ובהמשך מגיע יום הכיפורים. בשפת הקבלה זה מתואר כחיבוק "קו ימין" ו"קו שמאל", כגילוי הדינים, החסדים, ההמתקה…

ולבסוף מגיע חג הסוכות, שהוא תיקונים מיוחדים, כאשר אני כבר מסוגל לקחת את הרצונות שלי ולהעלות אותם להשפעה. הסוכה מסמלת לנו את כל התהליך הזה. הכול מאוד פשוט. אני לוקח את הרצונות הפשוטים ביותר בצורת ענפים ועלים לבניית דירת "ארעי". אין בהם שום דבר, אבל דווקא מהם אני בונה לעצמי "דירת ארעי", סוכה שנותנת לי צל מעל לראשי. הסכך עשוי מדברים שאין להם שום ערך, שאפשר למצוא בכל מקום.

ואחרי שאני בונה את המצב הזה, את הארעי הזה, אני שמח בתוכו. בצורה כזאת הוא מסמל את הכלי הרוחני שבתוכו אני מקבל את האור. הסכך מסמל את ה"מסך", מפני שאני לא רוצה לקבל את האור ישירות, הצל צריך להיות הרבה יותר גדול מהאור, "צלה מרובה מחמתה".

ואני שמח מפני שהצלחתי לבנות "מסך" מעליי שמאפשר לי להסתיר את השפע העליון ולהישאר בצל. ואני בעצמי, בוודאי שבעזרת האור המחזיר למוטב, מסוגל להסתתר מהתענוגים בתוך ה"כלי" הרוחני.

ואחר כך התהליך נמשך. אני מתקן יותר ויותר את עצמי בתוך ה"כלים" המתפתחים שלי, אני נמצא יחד איתם בסוכה, כלומר, אני יכול לפתוח אותם ולהשתמש בהם בעזרת הסכך.

ואז אני מגיע ל"שמחת תורה". "תורה", היא האור המחזיר למוטב שאני קיבלתי בשבועות. אני השתמשתי בכוח הזה לתיקון ה"כלים" ועכשיו אני יוצא מתוך ה"סוכה". במילים אחרות, יש לי "מסך" בלתי מוגבל ואני לא צריך יותר לדאוג לסכך.

היציאה מהסוכה מסמלת, שמעכשיו אני חופשי לטייל בכל המציאות, בכל העולם. כבר אין צורך לבנות "מסך" מעל לראשי, כי עכשיו הוא נמצא בתוכי. אני נמצא כבר בתוך ה"כלי" שתיקנתי בעצמי.

מתוך שיעור בנושא "חג סוכות", 18.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"בצילו חימדתי וישבתי…"
צא מבית הקבע ושכון בסוכה
אור של חג הסוכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest