דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקדש בליבו של אדם

מקדש בליבו של אדם

"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם: ככל אשר אני מראה אותך את תבנית המשכן ואת תבנית כל כליו וכן תעשו." (תורה, ספר שמות, פרשת "תרומה", פרק כ"ה, פסוקים ח' – ט').

מקדש, זהו רצון אגואיסטי נלהב, שמתוקן בכזאת צורה שכבר יכול לעבוד בהופכיות לעצמו, על מנת להשפיע לבורא, כאשר הבורא הוא יותר חשוב עבורו מאשר הוא עצמו. וזה קובע את הדרגה שלו.

"מקדש" קיים בכל אדם. דווקא בתוך הגרעין האגואיסטי הפנימי ביותר הזה, החלק הרביעי של האגו, נבנה קודש הקודשים, רצון אגואיסטי עצום. לכן הכוהן הגדול, שיכול להיכנס למקדש, הוא האגואיסט הגדול ביותר.

לפני חורבן בית המקדש המקום במקדש נקנה בכסף רב. והכוהן הגדול, אפילו שידע שהוא בהיותו במצב כזה ימות ביום כיפור, בכל מקרה היה קונה את המקום הזה מפני שלא יכול היה להתגבר על האגו שלו, עד כדי כך הוא היה גדול.

כלומר, קודש הקודשים זה המקום בתוך האדם שבו מתגלה הבורא, זהו הרצון האגואיסטי הגדול ביותר שמתוקן בעל מנת להשפיע. הוא נמצא באגו מדהים ובלתי נתפס, ובאותו הזמן גם בתכונת ההשפעה והאהבה כנגד האגו.

כלומר, בתוך המרכז השחור של האגו קיימת נקודה לבנה קטנה שמאירה את החושך הזה. ומסביב נמצאים כל מיני "מבנים": חצר, אוהל (מקדש), חישוקים, וכולי.

בנושא זה יש המון שרטוטים ששורטטו לפי התבנית של העולמות העליונים. בהתאם לתכונות של העולמות העליונים בעולם שלנו נוצרות תכונות כגון: דרום, מזרח, צפון, מערב, כפי שמכוון המבנה הזה. מי שיודע לקרוא את השרטוט ולתרגם אותו לתכונות שלו, יכול לתאר לעצמו איך לשלב בתוכו את הכוחות, התכונות והכוונות שלו, כדי להשיג כזה מצב שנקרא "תופעת הבורא", כלומר מקום לגילוי הבורא.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 29.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מקום לגילוי הבורא
ליצור בתוכי דגם של העולם העליון
כיצד לבנות את בית המקדש

One comment

  1. שלום לרב מיכאל
    טוב שיש אנשים שטוענים ומעוררים השבח לאל .
    פעם היינו שותקים ולומדים ללא הפצה והמעטים שרצו להפיץ וללמד קפצו עליהם והתגברו עליהם ווויתרנו לא נוותר יותר נהיה חזקים עם מיח עצם וחוט שדרה שלכולם יהיה מושג בבורא בכוח האהבה בהשפעה אנחנו עבדים של הבורא ונבראיו בעולם הזה ולהביא את קולו וטובו לכאן לעולם הזה זה התפקיד שלנו להוציאו לאור לפועל מרק כוח לפועל בנחישות עם הרבה רצון שמחה ואהבה ביננו כדוגמא אישית זה ההזדמנות של העולם להיות טוב כמו שאמור להיות מלכתחילה במחשבת הבריאה לא נוותר לעולם!!!! מחזקת אותך בחיבוק עוטף ומלא אהבה יישר כוח!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest