דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משכורת של כל אחד עוברת לחשבון של הקבוצה

משכורת של כל אחד עוברת לחשבון של הקבוצה

שאלה: איך אנחנו יכולים לעזור לחברים בזמן הירידות?

תשובתי: אנחנו לא צריכים במיוחד להבדיל מישהו שנמצא בירידה. במקום זה, אנחנו צריכים בתוך הקבוצה תמיד לשמור על רוח של התפעלות, מצב רוח מרומם, חשיבות המטרה, שתהיה התחייבות כללית בחיבור, בערבות. בינתיים חסרה לנו כזאת התחייבות הדדית.

אם כל זה יהיה בקבוצה, אז אנחנו נוכל את כל הירידות הקטנות להפוך מייד לעליות ולהשיג גילוי. הדבר היחיד שחסר לנו, זה חיבור יתר. אנשים לא מרגישים את ההתחייבויות שלהם אחד כלפי השני. כל אחד עדיין חושב שהוא פועל בפני עצמו, שפשוט יש לו "עמיתים" לעבודה כמו באיזה מפעל: באתי לעבודה במפעל, עבדתי, הרווחתי שכר במידת העבודה שלי והלכתי הביתה.

את היחס שלנו לעבודה החיצונית הרגילה אנחנו מעבירים גם לעבודה הרוחנית. אנחנו עדיין לא מודעים שהעבודה הרוחנית היא רק בחיבור – להתחבר, להצטמצם, כדי להפוך את עצמנו לאחד בערבות הדדית, ולהיות "כאיש אחד בלב אחד". ורק שם אנחנו נוכל לקבל את השכר! כי השכר הוא בזה, כדי ליצור מקום שבו הבורא יוכל להתגלות, שבזה אנחנו עושים לו נחת רוח ומגיעים עימו לדבקות בהתאם לרצונו.

אנחנו בינתיים לא שמים לב כל כך לאותה נקודת החיבור והאיחוד, ולא מבינים שדווקא שם מתממשת כל העבודה והשכר. עדיין חסרה לנו ההרגשה הזאת, כי חייבים להרגיש את זה, ולא להבין במילים, כדי שהלב כל הזמן ימשוך אותי לשם וירצה להיות שם.

מתוך שיעור על מאמר ל"ג מספר "שמעתי", 13.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אסור להישאר בירידה יותר מרגע אחד!
מתאזנים
כיצד להפוך ירידה לעלייה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest