דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור הנשמות = התאמה לאור

חיבור הנשמות = התאמה לאור

laitman_2010-03-10_5461-70.jpg

בעל הסולם אמר שלהתחבר עם האור ניתן רק על ידי האיחוד בקבוצה. אחרת אין האור מרגיש ותופס אותנו, הרי אנחנו צריכים להפוך להיות דומים לו. אנחנו נתאחד כמו שתקע נכנס לשקע, הודות לתיאום צורות הפוך ומדויק. לאחר מכן האור יוכל להשפיע עלינו, על כל השכבות הריקות שבנו, ולתקן, כך שיהפוך אותנו לדומים אליו, בהתאם לרצון שלנו בזמן הלימוד.

בשביל לארגן לימוד נכון של מאמרי בעל הסולם, בנו בכורו, הרב"ש, יצר שיטה המקשרת אותנו עם כתבי אביו. איתה אנחנו יכולים להיות בטוחים שניישׂם הכול בצורה נכונה. אך אסור לשכוח, שכל המקובלים מדברים על נחיצות הקבוצה, בה אנחנו מגשימים ומיישׂמים את השיטה הזאת, עושים את עצמנו דומים לאור. האדם אינו מסוגל לעשות זאת ביחידות. אפילו אם הוא נמצא בגובה רוחני רב, ללא איחוד הוא לא יוכל לעלות הלאה ואפילו להחזיק במה שכבר השׂיג. אפילו שכבר השׂיג את מדרגה מס' 124, הוא לא יוכל לעלות למדרגה ה-125, האחרונה, בכך שעובד לבדו.

תזָכרו בסיפורו של רבי יוסי בן קיסמא שאמר שאם הוא יעזוב את תלמידיו, הוא לא יוכל להתקדם, וכך גם יאבד את אותה הדרגה שכבר השיג. אין זה משנה, שהם בעצמם קטנים והוא המורה שלהם, אלא חשוב שהם ביחד. ישנו האיחוד והחיבור – יש התאמה לאור. אין איחוד וחיבור – אין התאמה. זהו תנאי הכרחי לגמר התיקון!

מתוך שיעור המוקדש לציון יום הסתלקותו של בעל הסולם, 16.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
להפיץ את הכוח הרוחני
אל תפגר אחרי הרכבת שלנו!
אנחנו מלמדים כיצד להשתנות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest