יום הולדתו של האדם

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

הבורא החל לברוא את הבריאה ממצב שנקרא "היום הראשון". וביום השישי, כלומר לאחר תהליכים (טיפולים) שקרו על הנברא (הרצון) ההתחלתי, נברא האדם, סוג מיוחד של רצון. היום הזה נחגג על ידינו כתחילתה של השנה החדשה, ראש השנה, תחילת השינויים.

בחמישה ימים שהן חמש פעולות על הרצון ליהנות, נבראו כל התנאים כדי שניתן יהיה לברוא את הנברא החדש, המלכות. כל העולמות (מדרגות ההעלמה), נבראו לפני האדם, אלו הן תשע הספירות הראשונות של המלכות של עולם אין סוף. בהם נמצא אור אין סוף שבעוברו דרך תשעה מסננים, "נצבע" בתכונות של מסננים-עולמות, לא בעצמו, אלא ביחס למי שעומד מאחורי המסננים האלה ומקבל אותו. כך נבראו כל העולמות.

בריאת האדם היא כבר משהו אחר. האדם הוא להיפך, לא התכללות של המלכות בתשע ספירות, אלא התכללות של תשע הספירות במלכות. זה לא אור שעבר דרך המסננים ושקיבל את תכונותיהם, אלא המסננים עצמם מקבלים תכונות של האור העובר דרכם, ומשתוקקים להידמות לו מבלי לרצות ליצור מכשול בדרכו, לשנות אותו.

כל מסנן רוצה לקבל את תכונות האור, באותה המידה שהוא מנוגד לו. הוא נועד לעצור את האור, אך אינו רוצה להיות מכשול לאור! זה נקרא ה"אדם" שמנוגד לאור, אך דווקא בזכות המסננים העומדים לפניו, רוצה להידמות לאור בכך שמטביע בתוכו את תכונות המסנן בצורה הפוכה.

לפָנָיי הסתרות, אך אני הופך אותן למקפצה. אני הופך את ההסתרות לגילוי!

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 07.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
אם הנשמה כואבת סימן שהיא יֵשְנה!
כיצד מהחומר הדומם נולד אדם?
עולם באור חוזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest