בלי זה אין חיים!

אם מלמעלה מגיע אור, שנותן כוח לחלק התחתון (לאח"פ) של המדרגה העליונה, שנמצאת תחת "צמצום ב'", לחזור ל"צמצום א'", אז הוא מתחיל לפעול. ואז האור הזה נכנס גם כן לחלק העליון (לגלגלתא ועיניים) של המדרגה התחתונה ומתקן אותה. יוצא, שאח"פ דעליון נדבק בגו"ע דתחתון, והם הופכים לאחד שלם.

האור מפעיל אותם, בכך שמביא לכל אחד מהם "מסך" ולשניהם יחד, בכך שהופך אותם למבנה אחד שלם של "עשר ספירות". באופן כזה, כל המדרגות מתקשרות זו עם זו, כמו בשרשרת, כל אחד עם החלק שלו נכנס בחלק של השני. אחרת לא הייתה אפשרות לשום קשר.

ספיגה, זה כאשר כל דבר נכנס לתוך השני, כמו שתי חתיכות מתכת שנכנסות זו לתוך זו, או שני נוזלים שמתערבבים. קיימים כל מיני צורות התקשרות, על ידי זה שכל אחד מקבל ונותן לאחר, וכך הם בונים משהו משותף. בלי זה אין חיים!

למעשה, זה דבר מאוד מסובך וקשה להבין, מפני שבזה מסתכמת מהות החים. כל אחד נכנס לתוך השני ומוותר על עצמו. דווקא באותו המקום שבו הוא ויתר על עצמו, הוא יכול להרגיש את השני, לקבל ולקלוט אותו. הוא מחפש איפה השני ביטל את עצמו, כדי לחדור לתוכו. זו חדירה הדדית פנימית לעומק מאוד לא פשוטה, שכתוצאה ממנה כל אחד משלים את עצמו: אחד על ידי גלגלתא ועיניים של השני, והאחר על ידי האח"פ.

באופן כזה, המדרגות העליונה והתחתונה רוכשים "פרצוף" משותף חדש. שני נבראים יכולים לברוא "פרצוף" שלישי משותף ביניהם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 08.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לתת התעוררות לחיים חדשים
המרגלית של נשמתי
מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest