דף הבית / המשבר ופתרונו / צריך להתחיל לבנות את אירופה מאפס

צריך להתחיל לבנות את אירופה מאפס

דעה (ד. סְטְרוֹס-קָאן, המנהל לשעבר של קרן המטבע הבינלאומית): החולשה של המבנה הכלל אירופאי לא הורגשה באווירה הרגועה, אך התגלתה מייד בתקופת מזג האוויר הפיננסי הסגרירי. זה קרה עקב ראייה לא מספיק רחבה של הגלובליזציה ותיאום פוליטי רע של חברי האיחוד האירופי.

השנים הבאות באירופה ילוּווּ בקשיים כלכליים גדולים מאוד, באבטלה גדולה, בחוסר רווחה חברתית. כל זה נושא בחובו איום לדמוקרטיה.

אולם עכשיו, הגיע הזמן לעלייה חדשה ביבשת. אמנם, המנהיגים הפוליטיים אינם מכירים בטעויות שלהם, מפני שזה משתקף בצורה שלילית במוניטין שלהם. כתוצאה מזה אנחנו לא לומדים מהטעויות שלנו, לא מפיקים לקחים. היום כדאי וצריך להתחיל את בנייתה של אירופה מאפס.

תגובתי: הוא בעצמו אמר, ש"הנפילה קרתה עקב ראייה לא מספיק רחבה של הגלובליזציה ותיאום פוליטי רע של חברי האיחוד האירופי. חייבים להעריך בצורה נכונה את הטעויות שלנו. ללמוד מהטעויות של עצמנו". אז צריך להכיר בכך, שהבעיה היא בהבנה האמיתית של הגלובליזציה, בחיבור ובאיחוד האמיתי. ואיך אפשרי הדבר ללא תיקון טבע האדם? ולא צריך לבלבל בין הסיבה והמסובב של המטרה:

הטבע נע לקראת איחוד של כל חלקיו. חוסר ההתאמה שלנו לטבע כל הזמן הולך וגדֵל. הטבע לא יוצר את המשבר כדי לאלץ אותנו להשתנות, את המשבר אנחנו יצרנו בעצמנו על ידי חוסר ההתאמה שלנו לטבע האינטגרלי האחיד, מפני שאנחנו אגואיסטים, אינדיבידואליסטים. המשבר מהווה מדד (אינדיקטור) לכך, שאנחנו צריכים להשתנות מאגואיסטים לאלטרואיסטים כדי לבטל את המשבר. ואחר כך אנחנו נבין, שעל ידי בריחה מייסורים אנחנו עוברים לדרגת הקיום הבאה.

ידיעות קודמות בנושא:
שיקומה או מותה של אירופה
האם אירופה "גוססת"?
יידרשו שנים כדי לצאת מהמשבר האירופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest