דף הבית / המשבר ופתרונו / רוח הרפאים של הקומוניזם

רוח הרפאים של הקומוניזם

דעה: אחרי 150 שנה, רוח הרפאים של הקומוניזם חוזרת לאירופה, שבה הצרות הכלכליות מהוות קרקע פורייה לצמיחתה. המערב חוזר לסוציאליזם ולחברה שמנוהלת על ידי המדינה.

הציבור מודה שמרקס צדק, כאשר תיאר את הקפיטליזם כמערכת בלתי צודקת שהורסת את עצמה. היא תוביל בהכרח להתרוששותם של ההמונים, משום שכל העושר העולמי מרוכז בידיו של המיעוט החמדני, מה שגורם למשבר הכלכלי ולהסלמה של הסכסוך בין העשירים לעניים.

דווקא אי שוויון היה דרך לשגשוג והרחבת הזדמנויות לכולם. אבל העשירים ממשיכים להתעשר, בעוד שבקרב מעמד הביניים והעניים הדבר אינו כך. זה מה שגורם לחוסר שביעות הרצון של רוב הציבור. אנו עומדים מול קונפליקט של המעמדות, שהוא על פי מרקס המניע העיקרי של ההיסטוריה, וניתן לפתרון על ידי מהפכה.

פעם הבורגנות נלחמה נגד הפיאודלים, ולאחר מכן מעמד הפועלים נלחם נגד הקפיטליסטים, וכיום "הצווארונים הכחולים" מורדים נגד "הצווארונים הלבנים".

התייחסותי: הבסיס לכל המאבקים האלה הוא לא צבירת ההון, אמצעי הייצור, וכולי. הבסיס הוא האגו שלנו. בעבר, הוא גדל בכל אחד מאיתנו, ואנחנו התחרינו על המילוי שלו. אבל הסיבה למשבר הנוכחי היא בשינוי מערכת הניהול של האנושות – ממערכת ליניארית אגואיסטית היא הפכה למטריצה אנלוגית אינטגרלית .

בהתאם אליה, לתוכנתה וניהולה, אנחנו חייבים בהדרגה להתחבר לאחד שלם אינטגרלי. (ראה מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", מידת "האמת"). את השינוי הזה אנחנו צריכים לעבור, בכפייה או מתוך רצון ומודעות. מהפכות חיצוניות לא יעזרו לנו בזה. בכל אחד מאיתנו חייבת להתרחש מהפכה פנימית.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם העסקים והחברה שעוברת לקומוניזם
מלחמת המעמדות מעצבת את העולם החדש
רוח רפאים מתהלכת באירופה – רוח הרפאים של הקומוניזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest