דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / איך אפשר להדביק חברה שנפלה ונשברה?

איך אפשר להדביק חברה שנפלה ונשברה?

חוות דעת (י. מָקְסוּטוֹב, יושב ראש האגודה לענייני דת של מוסקבה): נדמה, שדת זהו הדבק החברתי האוניברסלי הטבעי היחיד, והחברות הדתיות שמאוחדות ברעיונות ובמטרות משותפות הן מאוד מלוכדות. אבל מחקרים מעשיים והיכרות עם ההיסטוריה של הדתות מצביעים על אופי דו-ערכי (אמביוולנטי) של תמיסת הדבק הזאת. מכלול של רעיונות דתיים מביא לעימותים בלתי נמנעים בתוך הקבוצות ולהמשך ההרס שלהן.

העולם הדתי מתפורר, אין יותר שום רעיונות בסיסיים וכוללים: המוסלמים מפוצצים והורגים זה את זה, ואילו הנוצרים תמיד התווכחו על הטבע האלוקי או האנושי של ישו. כל הדתות כביכול מדברות על אותו הדבר. אולם קריאתם של העקרונות האלה, שנראים דומים, עושה אותם הפוכים ומנוגדים לחלוטין. לכן, התקוות לכך שהדתות יכולות לחבר, לאחֵד ולהוות דבק חברתי אוניברסלי, הן נאיביות.

תגובתי: אין דבר יותר מפריד בין בני האדם, האומות והעמים מאשר הדת. אף שביסודן מונחים עקרונות נעלים וזהים לכולם על עזרה הדדית ואהבה, אבל הפירוש שלהן בכוונות האגואיסטיות של בני האדם הופכת את העקרונות ההומניים לבלתי הומניים, שמסיתים את העמים זה כנגד זה.

רק חכמת הקבלה כלימוד אלטרואיסטי כולל, השוללת הבדלים בין בני אדם, השוללת טקסים, שמדברת רק על השפעה ואהבה כלפי כולם, מהווה שיטה אוניברסלית השווה לכולם, לאיחוד של כל האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא דורש רק דבר אחד – "ואהבת"!
אירופה בלי דת?
הדת נמצאת על סף הכחדה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest