חיסון הכרחי מהאגו

שאלה: מהו הדבר שה"קליפה" הכי רוצה אותו?

תשובתי: ה"קליפה" הכי רוצה לבלבל אותנו, כדי שמתוך הבלבול הזה אנחנו נרצה לפנות לבורא, שנרגיש שאנחנו זקוקים לאמונה, למסירות נפש.

הקליפה מביאה אותנו לכאלה מצבים, לכאלה בלבולים, שאי אפשר לסבול. בסופו של דבר, אתה תסכים לוותר על הכול, עד כדי כך תתבלבל, שאז אתה תבין שכדאי להתבטל לגמרי כדי פשוט להיאחז בבורא. ולא כדי שהבלבול יסתיים, אלא מפני שהבורא הוא העליון, הוא המקור לכל.

"מערכת הקליפות" היא מאוד משוכללת. היא חייבת להיות העתקה מדויקת מהקדושה ובעצמה מורכבת משילוב של כוחות הקדושה וכוחות הקליפה. כי היא לא תוכל לבלבל אותנו אם היא תהיה רק רעה ושטחית. לכן היא חייבת להיות מאוד מורכבת ורבגונית, כדי ללמד אותנו גם מה נכון ומה לא נכון כלפי הרגשות והכוונות.

בקדושה אין כוחות הקליפה שמגולים. הם נמצאים שם כבר בצורה הפוכה על ידי ההכנה שלנו, שמאפשרת לנו כבר לא לטעות אף פעם. ואז נותנים לנו לעבוד עם האור. אבל כל זה רק בתנאי שאנחנו כבר כללנו בתוכנו את כל ההתרשמויות מהחושך ומהאור, כמו שכתוב בספר הזוהר: "מי מכם שהפך את החושך לאור, את המר למתוק, אז נכנסים להיכל המלך".

כלומר תחילה אנחנו חייבים להצטייד בכל "מערכת הקליפה", וכתוצאה מהתכללות של המצבים המנוגדים, נעשה "כלי" שמוכן להיות בקדושה. העבודה בקדושה היא מאוד פשוטה לעומת הלימוד ב"קליפה". ולכן זמן ההכנה אורך כל כך הרבה זמן.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 13.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתקן הדמיה לחקר אמת ושקר
מה זו קליפה?
האם יש רשימות לקליפות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest