דף הבית / חינוך, ילדים / הנבואה והטעות של מרקס

הנבואה והטעות של מרקס

דעה: אנחנו חיים בתנאי מעבר מצורה תעשייתית לפוסט תעשייתית של החיים. לתקופת המעבר הזאת מרקס קרא "המהפכה הקומוניסטית".

לצורך מימוש המעבר חייבים להתקיים שלושה תנאים:

1. בניית הבסיס החומרי והטכנולוגי של הקומוניזם. הבסיס הזה כבר נבנה, זהו ייצור וחקלאות אוטומטיים. צריכים להטמיע אותם ולהחליף את התפיסה התעשייתית הישנה.

2. סינתזה של תנאים חברתיים – מקיימים ומפתחים אותם באמצעות הכלכלה והשתתפות התנדבותית. אותם התנאים החברתיים שולטים בתהליכים ברמה הגלובלית ונוצרות מערכות על-לאומיות שתורמות להיעלמות המדינות. זהו המעבר מכלכלה קפיטליסטית לכלכלה קומוניסטית, ליחסים חברתיים אחרים. מטרתה של הפעילות הכלכלית מרוכזת במשמעות, והחברה מממנת את הפרויקטים מסוג זה ללא קשר בקטגוריות כספיות. הפעילות הכלכלית צריכה להיות בעלת משמעות חברתית, באמת שימושית לחברה – זהו היסוד של המוסר הקומוניסטי והתפיסה הקומוניסטית.

להבדיל מהתפיסה התעשייתית, שבה מטרת הפעילות היא רווח, כאן העסק חייב להיות מכוון משמעות. העסק הוא פעילות לא למטרת רווח. וכאשר הוא יתמלא במשמעות, אנחנו נעבור לעולם החדש שבו המימון מתבצע לא על פי פרדיגמת הרווח, אלא פרדיגמת המשמעות.

3. חינוך של האדם החדש – חינוך האדם היוצר. כאן התגלתה האוטופיה שקברה את המרקסיסטים.

התייחסותי: הבעיה נפתרת על ידי החינוך האינטגרלי בלבד (חינוך מחדש), לא על ידי האדם עצמו, אלא באמצאות משיכה על עצמו את הכוח הבונה והמתקן של הטבע ("אור מקיף"). את ההזדמנות הזאת נותנת לנו חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם העסקים והחברה שעוברת לקומוניזם
האם תורתו של מרקס אקטואלית היום?
המעבר לכלכלת העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest