דף הבית / המשבר ופתרונו / ארגון מחודש בעל כורחו

ארגון מחודש בעל כורחו

דעה: (מ. חזין, כלכלן): במדינות של האיחוד האירופי התעשייה המקומית נעלמת, כיוון שאי אפשר להתחרות בתאגידים הבין-לאומיים. אסור גם להוציא את המדינות מהגוש האירופי, כי זה יגרום לירידת רמת החיים של האוכלוסייה מתחת לנקודה הקריטית. הוצאתן מהאיחוד האירופי עלולה להביא לאיבוד של הארגון כולו. נשאר רק לדחות את הבעיה ל"אחר כך". התחרות עם הייבוא היא בלתי אפשרית כאשר הגבולות פתוחים, ואילו הכלכלה המצטמצמת של איחוד האירופי כבר אינה מסוגלת להמריץ את הכלכלה באופן קבוע.

באופן כללי, אפשר לומר, שמדיניותו של האיחוד האירופי מגיעה לסופה הטבעי. אין יותר סיכוי להצליח. צריך מתישהו לרכז את ההפסדים. רמת החיים של האיחוד האירופי אמורה לרדת בצורה ניכרת. הפוליטיקאים של היום אינם מסוגלים להודות בכך. כל עוד הם ישמרו על שתיקה, כלכלת האיחוד האירופי תמשיך להתדרדר…

בסך הכול, המצב הוא חסר תקווה. הפוליטיקאים אינם מכירים בכך שהמדיניות שבה הם נוקטים איננה נכונה, מפני שאז הם יצטרכו לפרוש. הגענו למצב כאשר הדמוקרטיה הפרלמנטרית לא רק בולמת את ההתפתחות, אלא מהווה אמצעי להרס החברה.

התייחסותי: הנה הגענו לסוף המחזה, הווילון נסגר! האמת, שאפשר עוד למשוך זמן, אך בזאת המכה העתידית רק מחמירה. האמת היא, שפריצת מלחמה תמיד הצילה את הכלכלות המתדרדרות. ואחריה עלול לבוא הרס כללי ושפל, ולאחר מכן – התאוששות…

אך הפתרון הוא במגמה אחרת לגמרי, הפתרון הוא בשינוי הדעה החברתית, ביחס לעצמנו, לעולם ולחיים. נראה לנו בלתי אפשרי, אמנם המהפכה היא רק בתודעתם של האנשים, היא פסיכולוגית. ואז הכול נרגע, נהיה ברור כיצד לחיות, לארגן, ולא אחרי ההרס שיבוא לאחר המלחמה, אלא כתוצאה ממודעות שלווה לגבי נחיצות השינוי, לידה ויצירה של יחסים חדשים! ארגון מחדש!

ידיעות קודמות בנושא:
קריסתו של האיחוד האירופי
התפרקות האיחוד האירופי – סטייל ברית המועצות ואף גרוע מזה!
האם אירופה מוכנה לאינטגרציה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest