דף הבית / המשבר ופתרונו / מדוע אנחנו בודדים?

מדוע אנחנו בודדים?

דעה: מתוך 100 איש הסובלים מבדידות, רק 15 אנשים סובלים עקב מחסור והפסד, ו- 85 הנותרים – עקב חוסר הבנה. 85% מהבדידות האנושית היא תוצאה של אי-הבנות רבות ושונות הכלולות בתוך שלוש העיקריות: אינך מבין את עצמך, אינך מבין את האחרים, האחרים לא מבינים אותך.

מדוע האנשים לא מבינים אותנו? מפני שאנחנו בעצמנו לא כנים ואמיתיים, אנחנו לא מחפשים הבנה, לא מסוגלים לדבר על זה, רוצים להיראות יותר חזקים ממה שאנחנו באמת.

כאשר אנחנו פוגשים מישהו שמאוד חשוב עבורנו ועם מי שהיינו יכולים להיות לא בודדים, אנחנו מתביישים מהפגיעות שלנו (מחולשה, בורות, חוסר יכולת לרקוד, לשיר, לבשל, לעבוד עם פטיש, לירוק הכי רחוק מכולם, להתמצא במצב הפוליטי הנוכחי). אנחנו מתביישים ושותקים.

ישנם סוגים שונים של שתיקה. הכי מרגיז זה לשתוק באמצעות דיבורים ריקים ולהפגין כוח באותו מקום שלמעשה אתה חלש בו. השקר הזה בא על חשבון הקִרבה בינינו. תהיו מספיק אמיצים להודות לעצמכם בכך שאתם פגיעים בעיני הזולת. זה לא נעים, אך זוהי הדרך היחידה לא להישאר לבד. מה שעושה אותנו פגיעים, עושה אותנו נהדרים. אין דרך אחרת להגיע להבנה ולקִרבה.

להיות רגיש, זה אומר, להגיד ראשון "אני אוהב אותך", "אני חלש ולא אוכל לעשות את זה", "אהיה מאוד בודד אם תעזוב/תעזבי", "טעיתי, אני טועה ואטעה בעתיד". להיות רגיש ופגיע, משמע, להכיר בכישלון שלי, באותה החולשה שזקוק כל כך אדם אחר כדי לא להיות בודד.

התייחסותי: גילוי האדם בפני האחרים הינו אפשרי רק במידה שבה הבורא מתגלה ביניהם, כי הוא יוצר הטבע שלנו, הוא הבונה את כל הקשרים בינינו. ברגע שאנחנו מגלים את התוכנית שלו ואת מעשיו, שהם התכונות והפעולות שלנו, אז אנחנו מתפטרים מהבושה, מייחסים את הכול אליו ונמצאים בעולם הנפלא של הבורא המושלם. ובינתיים, אנשים רבים מרגישים כל כך בודדים…

ידיעות קודמות בנושא:
יחסים עם בני אדם משפיעים על הבריאות
מי שלבד – בואו אלינו!
הבדידות: ל-25% מהאמריקאים אין חברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest