דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ליצור בתוכי דגם של העולם העליון

ליצור בתוכי דגם של העולם העליון

אחת מפרשות השבוע נקראת "תרומה", שבתרגום זה מסמל "תרומות". אמנם, בעבודה הרוחנית למושג "תרומה" יש משמעות שונה לחלוטין, הגבהת הבורא.

בפרשה הזאת מסופר כיצד נבנה בית המקדש עד לפרטי פרטים. כי הכול בנוי לפי צורה והידמות ל"ספירות", שמגלמות קשר בעולם העליון, במערכת שמנהלת אותנו, שנמצאת מעבר למסגרות של ההרגשות שלנו.

העולם העליון חודר דרך כל הבריאה ולכן בתורה מתוארים כל הקשרים, היחסים ההדדיים, הנוסחאות שלו. אפילו לא סתם נוסחאות אלא מערכת נוסחאות. קשה מאוד להעביר את זה, מפני שבעולם שלנו אין שיטה מתמטית מסוג דומה, אנחנו לא פותרים בעיות כאלה. ורק אחדות מהן נפתרות בשיטות פרטיות.

אבל כאשר יש לנו עסק עם מערכות אנלוגיות, שבהן ישנה כמות אין סופית של אפשרויות של כל מיני קשרים שנעולות על הכול, כלומר מקושרות הדדית, אז אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לתפוס כזאת מערכת לא בשׂכל ולא ברגשות ולהחזיק הכול בתוכנו בו זמנית. אנחנו צריכים להיברא כאלה בפנים, כדי להרגיש שמבחוץ קיימת מערכת זהה.

אם אין בתוכנו דגם כזה, אז אנחנו יכולים רק "לחתוך" אותה לחלקים ולתפוס אותם כאינטגרל: לקחת חתיכות ולחבר. אבל זהו בסך הכול סכום, ולא הכול יחד. אנחנו לא יכולים לכלול הכול. רק במידת התיקון, במידת ההידמות וההשתוות למערכת הזאת אנחנו מתחילים לגלות אותה. אחרת היא לא נמצאת באותו המימד, עוברת דרכנו ואנחנו לא מרגישים אותה.

לכן בבניית קורות, גג, פרגודים, שמתוארים בתורה, מתכוונים לבניית מערכת אינטגרלית בתוך האדם.

לא מדובר על בניית אובייקטים שבעולם שלנו, אלא על יצירה בתוכנו של תכונות חדשות. כאשר נאמר: "ועשו ארון עצי שטים" או "ונתת אל הארן את העדרת", אז מה זה עדרת או עצי שטים? תגלה בתוכך את התכונות האלה (דרגות דומם, צומח וחי), תבחר אותם בצורה הכי קונקרטית ותיצור מהם מערכת פנימית לפי מידות ושרטוטים מסוימים כביכול של העולם החיצוני העליון, שאותו אתה צריך להשיג. אם אתה תיצור בתוכך כאלה תנאים, אז אתה תשיג את המערכת הזאת, ואז היא תיקרא, נניח, "בית מקדש" או "מקדש".

מקדש, זה משהו שדומה לאוהל גדול שבו מתאספים אנשים כדי להתאחד, ובקשר מלא ומוחלט ביניהם לגלות את הכוח העליון, את המערכת העליונה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 29.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בית המקדש אצלך בלב
כיצד לבנות את בית המקדש
תפקיד את הרצון ותקבל את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest