דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודת הבחירה היחידה

נקודת הבחירה היחידה

הבורא ברא רצון לקבל ומכין אותו לדבקות עימו, למצב הסופי שהרצון הזה צריך להגיע כדי שירצה להיות דומה לאור. בפנים הוא נשאר אותו רצון לקבל, אך מבחוץ הוא מקבל את צורת האור, תכונת ההשפעה.

כדי שהרצון לקבל ירצה להיות דומה לבורא, כלומר, ירצה להיות בדבקות, הוא צריך לקבל תכונות של האור בנוסף לתכונת הקבלה שלו. וגם את תכונתו הוא צריך לחקור, להבין, להרגיש, להבין את התקשרותו אליה ולרצות להשתחרר ממנה, כלומר, להבין אותה בצורה ישירה והפוכה. וגם להבין ולהרגיש את הרצון להשפיע, להשוות ביניהם.

מסתבר, שהרצון שהבורא ברא חייב להיות מאוד מורכב ולכלול המון אופנים של שתי התכונות הללו, של הרצון לקבל והרצון להשפיע. מתוך ההתכללות של תכונה אחת בתוך התכונה השנייה הוא מתחיל להבין כל תכונה ואחרי כל הבירורים רוכש שכל, "ראש", כלומר כוונה, יכולת לבצע פעולות ברורות.

אבל יחד עם כל המורכבות של הרצון לקבל, הכלול מקשר מתוחכם של תכונות הקבלה וההשפעה ב"מוחא ובליבא", כלומר, בכוונה ובמעשה, במחשבה ובהרגשה, בסך הכול יש לו רק נקודה אחת חשובה, היא הנקודה של הבחירה החופשית. וכל היתר מנוהל על ידי הנקודה הזאת.

אם הנברא משיג את הנקודה הזאת, אז היא נקראת "ישר-אל" (ישר לבורא), ישראל. וחוץ מהנקודה הזאת, כל היתר, כל מה שיש בתוך הנברא, בהבנתו, בהשגתו, בהתכללות בין הרצונות, בכוונות, במחשבות, לא שייך לישראל, אלא לתוצאה ממנו. מפני שזאת נקודת חופש הבחירה וכל היתר נובע ממנה.

הבורא הוא תכונת ההשפעה, "טוב ומיטיב לטובים ולרעים". אין בו אף פעם שום שינוי, חוץ מנקודה אחת של ישראל. הרצון לקבל נמצא כולו בשליטת הטבע, הוא יכול להשתנות, אבל רק על ידי השינוי החופשי היחיד שאפשרי בכל המערכת הזאת, שנקרא "נקודת ישראל".

לכן, צריך להבין שגם הכוח העליון וגם הרצון לקבל נמצאים במנוחה מוחלטת. המרכיב היחידי בבריאה שיכול להשתנות ולקבוע משהו, הוא ישראל. לכן, אין להסתכל על מי שאין להם "נקודה שבלב", כי אין להם שום בחירה חופשית. פעולותיהם הכרחיות ונובעות מתוך הרצון לקבל שהבורא ברא. על אף שהם נראים בדמות אדם, אבל הם לא בנים של "אדם" אשר דומים לבורא, כמו ה"נקודה שבלב".

לכן, לא חשוב מה קורה בעולם הזה, אם לועגים לנו או תוקפים אותנו, בעדנו או נגדנו, כל אלה הם הדגמה של הרצון לקבל כלפינו. הם רק מדגימים לנו את הצורך שלנו להיות בבחירה חופשית כדי להביא אותה לדבקות עם הבורא. זאת כל העבודה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 15.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות
שני רצונות המאורסים עם מחשבת הבריאה
דרגות הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest