דף הבית / המשבר ופתרונו / החזון של מרקס

החזון של מרקס

דעתו של י. גילבו, ( Y. Gilbo), יועץ עסקי: המוטיבציה לפעילות בחברת העתיד היא הגשמה עצמית יצירתית. אנחנו חיים במעבר ממבנה תעשייתי למבנה פוסט תעשייתי של החיים. לתקופת המעבר הזאת מרקס קרא "המהפכה הקומוניסטית". כדי לעבור לחברה החדשה חייבים להתקיים שלושה תנאים:

1. בניית הבסיס החומרי והטכני של הקומוניזם – מיכון התעשייה והחקלאות.

2. סינתזה של התנאים החברתיים – הם מתפתחים ונתמכים מבחינה כלכלית על ידי השתתפות התנדבותית פעילה. הם שולטים בתהליכים ברמה הגלובלית – וכתוצאה מכך מופיעות מערכות בין-לאומיות שתורמות להיעלמותן של מדינות. בניגוד לתפיסה התעשייתית, שמטרתה היא רווח, בחברה החדשה העסקים חייבים להיות בעלי תוכן. המימון יהיה לא מסחרי, אלא מבוסס על פרדיגמת התוכן.

3. חינוכו של האדם החדש – זהו המעבר מכלכלה קפיטליסטית לכלכלה קומוניסטית שבה כל דבר מוערך רק לפי מידת התועלת לחברה. זהו היסוד של המוסר הקומוניסטי. אם אתה חי לפי המוסר הקומוניסטי, העולם מגיב ליחס שלך אליו.

התייחסותי: בהיעדר של מרכיבים 1 ו -2, אשר בימינו כבר התפתחו, המרכיב השלישי התברר כאוטופיה שהחריבה את הקומוניזם. היום החינוך של האדם החדש אפשרי על פי השיטה של החינוך האינטגרלי. לכן, שני המרכיבים יהיו מוכנים ליישום במידת החינוך ההדרגתי של האנשים.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם העסקים והחברה שעוברת לקומוניזם
מדוע מארקס צדק?
האם תורתו של מרקס אקטואלית היום?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest