דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המשימה הלא קלה של האישה

המשימה הלא קלה של האישה

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 5

שאלה: כיצד נשים יכולות לעזור אחת לשנייה לעבור את המצבים כדי להפוך לאחת? כיצד אנחנו יכולות לעבוד כ"כלי" אחד?

תשובה: אני לא יכול לשים את עצמי במקום האישה. לפעמים אני מנסה להתלבש בה, אבל אפילו ממצב של השגה רוחנית אי אפשר להרגיש את האישה: את העולם הפנימי שלה, את התפיסה שלה, את פילוסופיית החיים שלה. זה משהו לגמרי הפוך מהגבר.

לכן, כאשר נשים שואלות את השאלות כאלה, אני לא יודע מה לענות. מה אנחנו יכולות לעשות כדי להפוך לאחת? אני יכול לחזור על אותן המילים שאתן מכירות לא פחות טוב ממני. אין מילים אחרות ופעולות אחרות. איחוד הנשים, זאת בעיה גדולה.

לנשים יותר קל להיפטר מלקשר את העבודה הרוחנית מהייצוג הגשמי שלהן ולהישאר רק עם הרגש. לאישה הרבה יותר קשה להיפטר מהקשר עם המראה החיצוני שלה ולהישאר רק עם הרגש. הרי, היא מגלמת את הרצון שקשור למקור המילוי. ולכן היא לא יכולה להיפטר לא מהמראה החיצוני שלה, ולא מאיך שהיא נראית, נתפסת ומורגשת על ידי האחרים.

ולגבר לא איכפת. בשבילו כל זה לא חשוב. יש לו יחס אחר, יותר חופשי, לעצמו ולעולם. היחס של האישה הוא יותר תלותי.

לכן אני לא יודע מה לייעץ. אתן פשוט צריכות כל אחת בתוך עצמה, ביניכן, להיות כנות יותר, אובייקטיביות יותר, מכוונת כל אחת לא לעצמה, אלא לכולן. אתן צריכות ללמוד זו מזו כיצד לצאת מעצמכן, הרי אצלכן זה קורה אחרת מהגברים, ובאופן מורכב הרבה יותר.

מאוד קשה להתמודד עם המכשול הזה, אבל זאת עבודה של אישה. אצל הנשים היא מתרחשת כאילו לרוחב, אצל הגברים – לגובה. כך אנחנו גדלים. אישה היא כמו "כלי", וגבר הוא כמו המקור, המוליך, ערוץ המילוי שלה. כך זה עובד ביחד.

נאמר, ש"כלי" האישה הוא רחב וקצר (רחב מהימצאות של "אור חסדים", וקצר מחוסר "אור החכמה"), בעוד שה"כלי" הגברי הוא ארוך וצר (ארוך מהימצאות של "אור חכמה", וצר מחוסר "אור החסדים"). וזה לא רק בצורה פיזיולוגית, אלא גם לפי התפיסה הפנימית, לפי התיקון. לכן, צריך לעבוד.

אני חוזר ואומר: צריך להיות כנות, לא לפחד ללמוד אחת מהשנייה, כיצד לעשות זאת. בשום אופן לא לשחק אחת מול השנייה, הרי, אתן מרגישות איך שכל אחת משחקת, עושה משהו מעצמה. תיפטרו מכל דבר חיצוני. לא לראות את החיצוניות – זאת המשימה שלכן.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס סנט פטרבורג, 14.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגבול הדק בין העבודה הגברית והנשית
איחוד נשים אידיאלי
הכול יצליח אצל הנשים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest