דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "רשימו" במקום חלום אמריקאי

"רשימו" במקום חלום אמריקאי

Laitman_2010-11-10_9582_us.jpg

שאלה: מה זה אומר, להפוך להיות "רשימו" כלפי העולם?

תשובתי: העולם נמצא בבלבול, חסר לו כיוון, מנהיג שיוביל אותו אחריו לאיזו מטרה. והרגשת האובדן, הריקנות הזאת תלך ותגדל יותר ויותר.

אנחנו עוברים דרך מצב של ריקבון שלם של היסודות הישנים. במצב הקודם העולם התפתח בצורה מהירה, היה נדמה שתכף יתממש החלום האמריקאי והקפיטאליזם המפותח ייתן לכל אחד הזדמנות לחיות ולהרוויח טוב. ופתאום כל זה הסתיים, לא נשאר בשביל מה לחיות. חוסר האונים הזה מביא את האדם לשאלה על משמעות החיים, "מה הטעם בחיינו?", ובזמן המעבר מהמצב הזה למצב הרוחני אנחנו צריכים להפוך ל"רשימו".

אנשים שבהם מתעורר ה"רשימו", מגיעים ללימוד של חכמת הקבלה. הם רוצים לממש את צורת ההתקדמות שנמצאת בהם. הם כבר הגיעו לנקודת הייאוש הנמוכה ביותר מהחיים האלה, החלו לחשוב על המשמעות שלהם ועל הטעם בחייהם, והתחילו להתקדם עם ה"רשימו" הפנימי הזה שהתגלה בהם.

אבל מה לעשות עם אנשים שבהם ה"רשימו" אינו מתגלה, עם כל שבעה המיליארדים שמגיעים עכשיו לייאוש וחוסר אונים, עד ל"פשיטת רגל" כללית מלאה של הערכים הקודמים? איך הם יכולים לעלות למצב החדש אם לא מתגלה בהם ה"רשימו"?

לכן הארגון הבינלאומי שלנו חייב להפוך ל"רשימו" רוחני עבור העולם כולו. הרצון הכללי המשותף שלנו, ה"רשימו" הכללי, המצב הכללי הופכים לזרע בתוך האנושות, בתוך כל המסה של הרצון האנושי. כל המסה הזאת כבר נרקבה, התפרקה, ולכן נשאר רק הגרעין שלנו שמכיר את הדרך ויש לו כוח, כוונה, ידע, ניסיון. ולכן אנחנו הולכים קדימה ומקדמים את כל האנושות. זה הוא התפקיד של ה"רשימו".

לאחר השבירה נשארים רק "רשימות", ניצוצות רוחניים, "נקודות שבלב", שנפלו לתוך הרצון השבור. הניצוץ והרצון השבור עובדים יחד אלפי שנים ובסופו של דבר מתחילים לגלות, שהרצון הוא ריק, שבור. אין לו שום סיכוי לקבל איזה מילוי מפני שאין לו לא "מסך", לא "צמצום" ולא "אור חוזר".

רק "רשימו" אחד שבוער בתוך הרצון הזה מסוגל להביא את הרצון הזה למצב החדש, מפני שה"רשימו", הניצוץ הזה קשור עם האור. ישנם "אורות", "ניצוצים", ו"כלים". האורות נמצאים למעלה, ב"עולם האצילות". הכלים השבורים, הרצונות, נפלו למטה. וניצוץ של האור, ה"נקודה שבלב", נמצאת בתוך הרצון.

האור משפיע על הניצוץ ועל ידי זה מעלה את הכלי כולו למעלה, אחרת הוא לא יכול לעלות. לכן דווקא הזמן שלנו כל כך נוח וטוב לתיקון, כי הניצוץ הזה מורגש ובולט חזק מאוד כיוון שהרצון, הכלי, מרגיש את עצמו שבור, ריק, לא מרגיש שום תקווה לעתיד. לכן נוצר הקשר בין האורות, הניצוצות והכלים, הניצוצות מקשרים את הכלי עם האור ועכשיו זה מתגשם בעולם.

מתוך שיעור על המאמר "סוד העיבור – לידה", 02.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגרעין הרקוב של העולם הישן
לעולם לא תתקדם למעלה על ידי אחיזה ביָשן
זרז של הרצון הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest