דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איפוס של הלב למתוק – מר

איפוס של הלב למתוק – מר

לאחר שהמוח הסכים שהאמת היא בהשפעה, צריך לעבוד על הלב, שלפי הטבע שלו מרגיש רק את הקבלה כמתוק ואת ההשפעה כמר. העבודה להפיכת הקבלה להשפעה, זו עבודה שבלב. לאחר שקיבלתי במוח, שהאמת זו השפעה, עכשיו אני צריך למצוא מתיקות בהשפעה. זה מושג על ידי ההרגל, על ידי זה שאני מבצע בהתחלה את הפעולות האלה בעל כורחי, שומע את מה שהחברים אומרים לי, מקנא בהם ומשתדל לעשות כמוהם.

הפעולות האלה שנעשו נגד הרצון שלי, מושכות אליי את המאור המחזיר למוטב. כי כבר לא מדובר על המוח שאותו אפשר לשכנע, אלא על הלב, על הרצונות. רק האור יכול לשנות את הרצון, כי הוא זה שברא אותו מלכתחילה. לכן, אם אני עובד באופן שיטתי כדי למשוך את "האור המקיף" לרצונות שלי, אז לאט לאט אני מתחיל להרגיש חשיבות בהשפעה.

זה לוקח כמה שנים. כי במילים, אני כבר מהשבוע הראשון, רק שהגעתי לקבוצה ללמוד, מדבר על גדלות ההשפעה. אני רואה איך האחרים מדברים על זה וגם כן חוזר אחריהם, כמו תינוק שחוזר על הדברים של הגדולים, אפילו שלא מבין על מה מדובר. אבל אני במודעות, בידיעה ברורה, עושה פעולות של השפעה כלפי החברים, לומד איתם בכוונה למשוך את המאור המחזיר למוטב שישנה אותי.

אני כל הזמן חושב על המאור הזה, שישנה את היחס שלי להשפעה. ההשפעה לא צריכה להיות בשבילי סתם אמת תיאורטית, כמו שהוכחתי לעצמי על ידי המוח, על ידי הוכחות שקיבלתי. אלא עכשיו אני מחפש את האור שישנה את הלב שלי, כדי שאני ארגיש מתיקות בהשפעה.

חלק מהמתיקות הזאת שמורגשת בהשפעה מגיעה מהפעולות שלי. אם אני עוזר לחברים, אז אני זוכה לתגובה טובה מהם וכבר מרגיש בזה מתיקות. מתייחסים אליי טוב תמורת ההשפעה שלי, ואני מתחיל לכבד את עצמי בזה שהשפעתי ועזרתי לאחרים. כלומר, אפילו על ידי פעולות גשמיות פשוטות, אני מתחיל לשנות את היחס שלי להשפעה, בזה שמקנה לה טעם נעים ומתוק.

אבל בעיקר שינוי הטעם מתרחש על ידי המאור המחזיר למוטב. וכל העבודה הזאת נקראת "עבודה שבלב".

מתוך שיעור על מאמרים מספר "שמעתי", 30.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איפוס של המוח לאמת – שקר
לא עניין של טעם
להפוך את המר למתוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest