דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / תאחל והאור יבוא!

תאחל והאור יבוא!

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

ספר הזוהר התגלה דווקא בימינו מאחר וזהו מקור הכוח שמסוגל לבצע את כל התיקונים, לקדם אותנו. כפי שרכבת או מכונית אינם יכולים לנוע ללא חשמל או דלק, כך גם אנחנו איננו יכולים להתקדם ללא ספר הזוהר שנותן לנו אנרגיה, "חומר דלק" להתקדמות.

בנוסף לכך ספר הזוהר מגלה לנו היכן אנחנו נמצאים, מי אנחנו, לאן אנחנו מתקדמים ובשביל מה. הוא פותח ומגלה לנו את כל הדרך. בעיקרון, זהו אור שמאיר לנו את כל החלל הסובב, כדי שאנחנו נראה היכן אנחנו נמצאים.

האור הזה נותן לנו אפשרות להרגיש בשׂכל וברגש, מי אנחנו ומה אנחנו מהווים בפני עצמנו, כיצד אנחנו בנויים, כיצד אנחנו מרגישים, חושבים ומקבלים החלטות. האור הזה מאיר לנו את המטרה, כדי שנוכל להבין לאן אנחנו מתקדמים, באיזו מהירות, מה מתרחש ומה לעשות. הזוהר הוא גם האור הנותן כוחות, גם האור שמתקן אותנו וגם האור המקדם אותנו בדרך. הוא עושה הכול. אך עלינו לעורר את האור הזה, ואין הדבר פשוט כלל ועיקר. לאחר שאנחנו מעוררים אותו כבר אין מה לעשות, הוא מבצע הכול ויודע כיצד לסדר הכול. אנחנו רק צריכים לעורר אותו.

אנחנו חושבים שחכמת הקבלה דורשת מאיתנו איזה שהם מאמצים שלא בכוחנו לעשותם. אך דווקא כל העבודה היא בידיים שלנו, הרי האור חייב לבוא ולהשפיע עלינו. האור הזה נקרא מקיף, מאחר ואין הוא יכול בצורה ישירה, בבירור ובגלוי להתלבש בי, אלא עושה זאת בעקיפין, ואני מרגיש רק את התוצאות מפעולותיו, אך לא אותו עצמו.

על סמך איזה תנאי מגיע האור? – בהתאם לחוק השתוות הצורה, חוק השוויון, במידת הרצון שלי להשתוות עימו, להידמות אליו, להפוך להיות כמוהו. כיצד אני מבצע את הפעולה הזאת כדי להידמות אליו? – שָׂמו לפני משהו הנקרא קבוצה, אשר אותה אני מלכתחילה שׂונא. כפי שאני מנוגד לאור, כך גם אני מנוגד לכלי הזה (הכלי הרוחני) הנקרא "קבוצה". ככל שאני משתדל להתחבר עם הקבוצה, להיכנס לתוכה, באותה המידה האור יפעל וישפיע עליי. אני נמצא מלמטה "מתחת לקבוצה", והוא מלמעלה, "מעליה".

יוצא, שאני עובד כדי להתחבר עם החבר, ובמידת החיבור שלנו האור פועל ומשפיע ומתקן אותנו. הוא מאחד אותנו ובאיחוד בינינו מתגלה האור, הבורא. אם כך, הכול בידיים שלי. האור ממתין עד שאני אבצע את המאמצים האלה, הרי אינני יכול להתחבר עם האחר, אני יכול רק לאחל ולרצות זאת, להשקיע מאמצים. אז זה יקרה.

לכן לפני קריאת ספר הזוהר, המקור החזק ביותר של האור המקיף, אני חייב לחשוב על כך שאני חייב להתחבר עם האחרים ושבזה אני מכין כלי לקבלת האור שידביק אותו ויתגלה בו. הרי האור מתגלה רק באיחוד, במקום שהייתה בו השבירה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
העירוי הנפלא
העיקר להכין את הרצון
הזוהר – הנשק העצמתי ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest