דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המשבר יחזיר אותנו לתיאוריית מרקס

המשבר יחזיר אותנו לתיאוריית מרקס

המצב שלנו תלוי בהערכתנו, בערכים שלנו. ואת סולם הערכים האדם מקבל מהסביבה. אנחנו התחלנו להתפתח בזכות הסביבה כשירדנו מהעצים. כל ההתפתחות האנושית מתרחשת בזכות החברה שמשכנעת אותי שצריכים להיות גדול, חזק ומצליח. כך התחילה הקִדמה האנושית.

ההתפתחות אפשרית רק על ידי החברה. אם החברה לא הייתה מחדירה בנו ערכים חדשים, מעבר לצרכים הגופניים של הקיום ההכרחי, אנחנו היינו נשארים ברמה של בעלי חיים. אנחנו לא שונים מהם חוץ מהתחרות בינינו, ההתפתחות על ידי הסביבה.

הסביבה מתפתחת ואנחנו מתפתחים יחד עימה. התפתחות כזאת לא אופיינית לבעלי החיים אלא לאנשים בלבד. סוג מיוחד של בעלי חיים שמסוגל להתפתח על ידי הסביבה נקרא "אדם" בעולם הזה. והסוג החי שמסוגל להתפתח בזכות זה שבעצמו בכוונה מפתח את הסביבה שלו נקרא "מקובל". אלה הן שתי דרגות מעל דרגת החי הרגילה: אדם רגיל ומקובל.

המקובלים בכוונה מפתחים את סביבתם כדי להתפתח על ידה, כאילו מושכים את עצמם למעלה בשערות. אנשים רגילים אינם עושים זאת. החברה מתפתחת ומושכת אותנו לכיוונים שונים באותו המישור של העולם הזה, ולא לערכים איכותיים, חדשים.

כך האנושות מתפתחת בדרך טבעית עד שמגיעים למשבר. התפתחות שמבוססת על תחרותיות מובילה לכך, שחלק אחד מהאנושות מתעשר בצורה מוגזמת, וחלק אחר מתרושש לחלוטין. המצב נעשה קריטי, מפני שלא נשאר שום מעמד ביניים. אנחנו כבר עברנו את השלב שקיווינו להגיע לשגשוג כלל עולמי, למימוש החלום האמריקאי שהבטיח לכולם שפע תמורת העבודה שלנו.

אבל זה בלתי אפשרי, האגו האנושי לא יאפשר לעשירים לוותר אפילו על פרוטה אחת. הוא ידחוף אותם לשמור על עושרם במאה אחוזים. לכל היותר, הם יקרעו מעצמם 0.1% לטובת העניים כדי שהם יוכלו להתקיים איכשהו ולשרת את העשירים. אך לא מעבר לכך.

לכן, אנחנו חוזרים לתיאוריה של מרקס, כי האגו שלנו מפריד אותנו לשני קטבים מנוגדים שביניהם עלולה לפרוץ מלחמה. הניסיון לבנות חברת רווחה פוסט תעשייתית מפותחת לא נחל הצלחה, כיוון שיחד עם זה מישהו חייב לוותר על חלק מהעושר, העשירים צריכים להתחלק עם העניים. ומה פתאום שהם יסכימו לזה, אם אפשר לסחוט מהעניים את הכול ולהשאיר את המינימום רק שלא יגוועו ברעב?

האגו שלנו משגע אותנו. אתה מסתכל על העולם ומתפלא, מה קורה שם? העשירים על ידי פעולותיהם הורגים את עצמם, מסכנים את חייהם. הם לא יכולים לעצור, האגו גדל ומחייב אותם לפעול כך.

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש, 18.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על קבלה, מרקס והשקר הגדול
מוטציה של האגו, שהורג את עצמו
עידן של פעולות הכרתיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest