דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניתוח ב"אמונה למעלה מהדעת"

ניתוח ב"אמונה למעלה מהדעת"

laitman_2010-12-12_9523.jpg

שאלה: אם חכמת הקבלה היא מדע, אז כיצד אפשר לקשור אותה ל"אמונה למעלה מהדעת", הרי האמונה כאילו שוללת את המדע?

תשובתי: אנחנו נמצאים ברמה הגשמית, יחד עם המדעים, האומנות, וכולי, ובתוכם אנחנו יכולים להתפתח.

אבל כיצד אנחנו מתפתחים? רק בתוך האגו. האגו מתפתח, ואנחנו מתפתחים יחד עימו. אבל נכון להיום, האגו סיים למעשה את התפתחותו.

על אילו מדעים ואיזו אומנות מדובר? אנחנו רואים שהיום הכול כבר נתקע, מתעכב, ונכנס למבוי סתום, למשבר. וזה כבר נמשך במשך כמה עשרות השנים האחרונות. יתכן שאנשים פשוטים אינם מבינים, אבל המדענים יודעים זאת.

החל מנקודת האפס האגו הגיע עד למקסימום והפסיק להתפתח (כעבור 6,000 שנה). באותו פרק הזמן אנחנו עברנו דרך היסטורית מסוימת, עלינו לדרגה מסוימת בתחום האומנות, המדע, שבהם האגו כבר מיצה את עצמו.

אנחנו מרגישים אפילו על עצמנו שאנחנו לא רוצים יותר שום דבר. היום אנחנו לא שמים לב לשום דבר, אפילו חקר החלל ומדעים נוספים כבר לא מעניינים אותנו.

אז כיצד עכשיו עוברים לשלב הבא? השלב הבא הוא מדרגה אחרת לגמרי וגם בה אנחנו צריכים לגדול, כי גם שם אולי יהיה אגו חדש, לא ידוע או רצונות כלשהם.

המעבר הזה צריך להיות מיוחד מאוד. אנחנו אפילו לא מבינים מהו. זהו מעבר למימד אחר.

הוא אחר לגמרי בתכונותיו, פועלים שם כוחות שונים לגמרי, קשרים אחרים. זה כמו העולם שלנו אבל בצורה אחרת לגמרי. הטבע הדומם, הצומח, החי וה"מדבר" קשורים ביניהם לפי חוקים אחרים, חוקים של מימד חדש, חוקים של מה שנקרא "העולם הרוחני".

המימד החדש נקרא "העולם הרוחני", מפני ששולטת בו ה"אמונה למעלה מהדעת", כלומר השפעה למעלה מהקבלה. מטרת הקיום הגשמי היא קבלה. ובעולם הרוחני להיפך, המטרה היא השפעה.

אז כיצד אנחנו יכולים לעבור לתפיסה הפוכה, שבה ה"כתר" של התחתון הופך ל"מלכות" של העליון? כיצד אנחנו יכולים לעבור מעשר הספירות האגואיסטיות לעשר ספירות אלטרואיסטיות? רק אם נבצע על עצמנו ניתוח ב"אמונה למעלה מהדעת".

"דעת", זה מה שהיה לי בדרגה הגשמית, ו"אמונה", זה מה שינהיג אותי ברמה הרוחנית. כך אני ארומם את עצמי.

לכן, בכל המקורות נאמר, שהעיקר עבורנו הוא "אמונה למעלה מהדעת".

מה זה אומר בצורה מעשית "אמונה למעלה מהדעת"? זה אומר, שבהדרגה, הדעת הקודמת שלנו מתקררת. עוזרים לנו מפני שאנחנו לא יכולים להתקדם בעזרת הדעת הקודמת ולהתחיל מייד לעלות מעליה. לכן, אחרי הכנס יש ירידה מסוימת, מתווסף האגו.

ואנחנו צריכים למרות זאת ויחד עם זאת לעלות, להתקדם שוב ביתר כוח לקראת הקשר בינינו. לשם כך חייבים ללמוד, לנסות להתחבר, להפיץ, לעשות הכול למען קשר גדול יותר בינינו.

צריכות להופיע בנו מגמות הפוכות, כי אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להתעמק יותר. הקבוצה העולמית שלנו צריכה להתחבר יותר ויותר. בשביל זה אנחנו נלמד, נפיץ ונעשה כל מה שצריך. וכל זה רק כדי להתחבר בינינו שוב בפנים לאותה ההרגשה כמו בכנס, אבל ברמה הבאה, יותר גבוהה.

אז מה חסר לנו בשביל זה? חסר לנו ביצוע הפעולות.

יש "ישראל", כלומר "ישר אל הבורא". זאת אומרת, "ישראל", הוא כל חבר שמשתוקק להשגה הרוחנית. ויש גוש נוסף שנקרא "תורה", בארמית "אורייתא", מהמילה אור. המושג "תורה" כולל קבוצה, חיבור, ערבות, וכולי, בעצם הסכום של כל הפעולות בהשפעת "האור המקיף". זה האמצעי לתיקון. והבורא, כלומר, הדבקות של כולם בו, המטרה שלנו. בדיוק בדרך הזאת עלינו להתקדם.

מתוך שיעור בנושא "אמונה למעלה מהדעת", 21.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות "מעל הדעת"
כיצד למדוד אמונה למעלה מהדעת
דוגמאות ל"אמונה למעלה מהדעת"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest