דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הקריטריון היחיד להצלחה

הקריטריון היחיד להצלחה

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3

שאלה: מה זאת אומרת, ש"אור חוזר" מתגלה בתוך הקבוצה?

תשובתי: "אור חוזר" מתגלה בתוך הקבוצה, מפני שבינתיים אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו את העולם הרוחני, הנשמה, האור העליון.

אם ניקח את כל שבעה מיליארדי בני האדם ונתחיל לשאול ברצינות כל אחד מהם מהי העבודה הרוחנית לפרטי פרטים, אז יתברר שלכל אחד יש דעה שונה לגמרי, ולאף אחד אין שום מושג על מה הוא מדבר. אבל לכל אחד יש מושג כלשהו על כך. לכן, אנחנו בשום פנים ואופן לא רוצים להתקדם אף צעד קטן אם הוא תיאורטי ולא מעשי.

במילים אחרות, לא מעניינות אותי כל מיני המצאות. הקבלה היא מדע מעשי לחלוטין, מדע להשגת מערכת הבריאה האמיתית דרך הכלים שנמצאים ברשותי. וכל מה שנאמר בצורה תיאורטית, לא מעניין אותי, כיוון שיכולים לומר כל מה שרוצים.

היום אנחנו יכולים להסכים עם מישהו שהוא באמת צודק. ולמחרת, מבינים שכל זה שטויות. לכן, אני לא קונה אף מילה, שום תיאוריות או חכמות ואני אפילו לא רוצה לשים לב לזה. כל זה פילוסופיה, שבזמננו כבר הופכת למילת גנאי.

אני זוכר שנפגשתי עם מדענים פיזיקאים בסן פרנסיסקו, יוצרי הסרט "מה אנחנו יודעים על העולם הזה?" (What the Bleep Do We Know). אני הגעתי לשם עם חברי, ד"ר, פרופסור לפילוסופיה שאיתו רציתי לכתוב ספר. הם אפילו לא הסתכלו לכיוון שלו! הורגש בהם זלזול גלוי. כי פיזיקאים עובדים עם מחקרים ריאליים, ואנחנו מכבדים אותם בשל כך ומקווים לעבוד איתם בעתיד.

בדיוק כזאת גישה מעשית צריכה להיות גם אצלנו. אתה אנחנו צריכים לגשת לעולם. רק אז אנחנו נוכיח לכולם שזה עובד. בעל הסולם כותב, שעלינו לבנות מקום שבו נוכל להראות דוגמה לכל העולם כיצד עובדת השיטה הזאת, מה קורה לאנשים וכיצד יכולה להיראות האנושות העתידית. רק מתוך דוגמה! לכן, כל התיאוריות אין להן מקום.

אפשר להתנגד ולומר שאנחנו יושבים עם כל התלמידים שלוש שעות כל יום וכל הזמן קוראים וקוראים. אני עושה זאת רק כדי למשוך את האור העליון, ועל כך נאמר באות קנ"ה בהקדמה ל"תלמוד עשר הספירות". רק כדי למשוך "אור מקיף", זה הכול. לכן, כל מי שיודעים ואינם יודעים, בשבילי כולם שווים.

ישנם אנשים שזוכרים ציטוטים, יודעים לעבוד איתם. הם עוזרים לי בעבודתי עם הקבוצה, עוזרים להכין שיעורים. אבל ברוחניות, לא נחשבות לא ההתמדה שלך ולא היכולות, שום דבר. המימוש הוא רק בתוך הקבוצה!

נאמר, שלא החכם לומד, כי ההתקדמות כלל אינה תלויה בחכמה. רק קבוצה חזקה קובעת את ההצלחה של כולם! זהו הקריטריון היחיד להצלחה.

כאשר אני, למרות האגו שלי, נושך שפתיים, נכלל בתוך הקבוצה, אני מקבל כתוצאה מזה דחייה. אני לא רוצה להיות איתם, זה מעורר בי סלידה! אני מוכן לעשות הכול רק לא ללכת לאסיפת החברים ולא להתכלל יחד איתם באירועים המשותפים.

מדוע אנחנו צריכים את ההפצה? אתה חושב שבגלל שאנחנו רוצים לספר את כל זה לעולם? לא. מפני שזאת העבודה המשותפת שלנו, המטרה המשותפת. כשאנחנו עובדים כולנו ביחד, אנחנו מושכים את האחרים, ועל ידי זה מושכים על עצמנו "אור מקיף" גדול ביותר. לא בזמן הלימודים! בזמן הלימודים יורד עלינו אור שונה לגמרי. ו"האור המקיף" האמיתי שקושר אותנו ביחד ומארגן אותנו, מגיע בזמן ההפצה.

ואם בזמן ההפצה אתה מקבל עוד צרות שונות, ואף על פי כן אתה ממשיך להפיץ, אז על ידי זה אתה מושך "אור מקיף" עוד יותר גדול.

לכן, קודם אתה מקבל גילוי האגו, כלומר אתה מבין שאינך רוצה להיות בתוך הקבוצה. בהתחלה ההתנגדות שלך קטנה ואחר כך בהדרגה היא גדלה. למרות זאת, אתה מתחיל לחפש שיטות שונות כיצד בכל זאת אפשר להתכלל בקבוצה. וההתכללות הזאת כנגד האגו היא מעשה נכון. אתה כבר מבין לשם מה, מדוע, כלומר, אתה מתקדם ב"אמונה למעלה מהדעת". עליך למצוא כוחות לעשות זאת כנגד כל מה שיש לך בראש ובלב. ורק אז מגיע "האור המקיף".

מתוך שיעור מס' 3 בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האור ישים כל דבר במקומו
להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה
אדם "מרגיש" ואדם "מאמין"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest