דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות מהירה על ידי ריצה במקום

התקדמות מהירה על ידי ריצה במקום

בעל הסולם, איגרת י"ז: "שיהיה לך תמיד למטרה ימין ושמאל, כי יש הולך שעוד גרוע מיושב ובטל. והוא המטה מהדרך, כי דרך האמת הוא קו דק מאד."

קודם כל, אנחנו צריכים לדאוג שיהיה לנו את הכיוון הנכון, כדי לבצע רק פעולות שמכוונות לכיוון הנכון, המדויק והמבורר. ואם לא ברור לי מה לעשות, זה סימן שאין לי את הכיוון הנכון. ואם ברור לי מה לעשות, אז בכל זאת צריך לבדוק האם זה הכיוון הנכון.

יוצא, שכל התנועה של האדם היא בהליכה ולא בצעדים עצמם, אלא בבירור של הכיוון שלהם. אין צעדים קדימה בהליכה, אלא יש רק בירור של הכיוון, וזה נקרא שאני הולך ומתקדם.

אם אני נמצא באיזו נקודה ובה מברר את הכיוון שמוביל ממנה לבורא, אז באותה הנקודה אני מגיע לאיחוד עם הבורא. יוצא, שמבלי לזוז מהמקום הזה, אני עושה צעד נכון קדימה. ואז מייד באותה הנקודה מתגלים תנאים חדשים. ובהם אני שוב צריך לעשות בירור, לאן לפנות, איך להשתמש בכל התנאים ולהתאחד, ולאן אני צריך להגיע. אם אני קבעתי כיצד צריכה להיעשות הפעולה, זה סימן שאני גיליתי בנקודה הזאת איחוד, ואין לי יותר לאן לזוז.

הצעדים שבהם מתקדמים, זו לא תזוזה בדרך, אלא זו קביעה באותה הנקודה, כל פעם של יחס יותר ויותר נכון, ראיית עולם, מגמות: השגת איחוד, חיבור. זה בעצמו כבר נקרא הישג בדרך.

מתוך שיעור על איגרת י"ז של בעל הסולם, 24.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לחדור אל עולם חדש דרך פתחו של מחט
הדרך להשגה רוחנית
האור ישים כל דבר במקומו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest