דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לברר את רצון העליון

לברר את רצון העליון

"ואשר לא צדה והאלהים אנה לידו ושמתי לך מקום אשר ינוס שמה." (תורה, ספר "שמות", פרשת "משפטים", פרק כ"א, פסוק י"ג).

באותם הימים שעליהם מסופר בתורה, היו קיימים שישה ישובים שבהם הסתתרו מפני עונש אותם אלה שכביכול גרמו לפגיעה באנשים אחרים.

מדוע הם היו צריכים לברוח לאן שהוא, אם בית הדין העליון היה נותן להם סוג של תעודת הגנה, שהצהירה: "אני הרגתי אדם שלא בזדון!", וזה היה ידוע לכולם. מי ירדוף אחריהם אם זה רשום בחוק שהתקבל על ידי כולם?

אז מה הוא העונש שלהם? העונש שלהם הוא בכך, שעכשיו הם חיים לא באופן חופשי בין כולם, אלא נמצאים בסביבת אנשים שעוסקים בתיקון עצמי.

מדוע הבורא מנהל אותם בצורה כזאת, שמעביר דרכם עונש של אנשים אחרים? מדוע, למשל, מבלי שאני ארצה זאת בעצמי, גרמתי פגיעה עצמית לזולת או שביצעתי רצח שלא בזדון: נסעתי בנחת במכונית ופתאום נכנסתי לתוך המדשאה של השכן? מי הכניס את זה לתוכנית שלי?

מובן לנו, שכל זה נעשה על ידי הבורא. באוסף של חוקי התורה קיים מדור שלם שמדבר על איך שהבורא מעביר דרך האדם, ללא השתתפותו ההכרתית, פעולות משלו השייכות לצד שלישי.

לכן, אֵילו בירורים והליכים יכולים להיות כאן, אם בחברה מובן לכולם מאין זה נובע. או שלהיפך, ההלכים האלה נועדו לברר את האמת. אבל איך אפשר לברר שזה לא אתה ביצעת את זה, אלא הבורא דרכך? איזה בית דין עליון יכול לעשות את זה? באיזו דרגה חייב להימצא השופט, כדי לקבוע שזוהי פעולת הבורא?

שאלה: באמת, מי יכול לקבוע שהפעולות שלי היו פעולותיו של הבורא?

תשובתי: את זה אנחנו נברר בהדרגה.

העניין הוא, שלשקר גם כן אסור. האדם חייב לחקור את עצמו ולהבין, האם יש לו איזו שייכות לאדם אחר, האם קיימים ביניהם איזה שהם יחסים הדדיים רוחניים. אם לא, אז לא מובן מדוע הם מצאו את עצמם במערכת אחת? אבל אם יש ביניהם איזה שהם יחסים רוחניים הדדיים, אז איך במקרה כזה הוא יכול לתקן את המגע הזה?

שאלה: יוצא, שאדם אשר ביצע רצח שלא בכוונה תחילה ופרש בעצמו לישוב, נמצא בדרגת הכרה גבוהה מאוד…

תשובתי: אף אחד אינו שופט אותו ולא דן אותו לגירוש לאותו ישוב, איפה שהוא חייב כל יום להתייצב במשטרה ולדווח על עצמו. אין דבר כזה! הוא בעצמו רואה שלשם מכוון אותו הרצון העליון, והוא הולך לאותו המקום כדי לברר אותו. וכעבור זמן מסוים, כאשר המערכת העליונה, שעימה הוא קשור, מסיימת את העיבוד שלה, אז הוא כבר יכול לחזור חזרה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי בתיקון
למות כדי להעניק חיים למדרגה הבאה
כללים רוחניים לא פשוטים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest