אל תפסיקו לבקש!

מיכאל לייטמן

שאלה: אם אני מרגיש שהבקשה שלי היא אגואיסטית, אני צריך להפסיק אותה?

תשובתי: הגרוע מכל, זה להפסיק לבקש. זה אומר שאתה חוזר למצב הבהמי, כי הבהמה אינה יודעת להתפלל. הכוונה היא לתפילה אמיתית על התיקון, ולא סתם דמעות או קריאת מילים. תפילה זו בקשה להשׂגת השפעה טהורה ללא שום כוונת רווח לעצמי.

כיצד אתה יכול לבקש את זה? זה יהיה רק אגואיזם גדול עוד יותר. יוצא, שיש מקום לתפילה, רק אם אתה מבקש לא עבור עצמך. כי אם אתה מבקש עבור עצמך, היכן כאן הרוחניות? אנחנו נפנה לבורא כדי שיספק את הדרישה של האגואיזם שלנו?

תפילה לבורא יכולה להיות רק עבור כוח ההשפעה, מזה הכול מתחיל. אך בהמשך צריך לברר בשביל מה לי ההשפעה, למה אני רוצה אותה. אני חייב להבין, האם אינני רוצה להשפיע, כדי לקבל עוד יותר עבור האגואיזם שלי.

כל 125 מדרגות העלייה, אלא הן דרגות בירור של התפילה הזאת. מגיע אליי אור ע"ב-ס"ג הדרוש לי כדי לברר את כל הפריטים של הרצון שלי. בכל מצב, בכל מדרגה, אני עושה בירורים יותר ויותר גדולים. ולכן אני מבין את הנחיצות בעולם הסובב אותי, חברים ואויבים, טיפשים וחכמים, חלשים וגיבורים, השואפים אל המטרה העליונה. אני זקוק לכולם, כי על ידי בירור היחס שלי כלפיהם אני מכוון את עצמי לבורא!

אם התפילה היא בקשה ללא קבלת הנאה עצמית, ללא שום תועלת עצמית, אז איך עוד אני יכול לברר אותה? – רק בזה שאני מבקש עבור החברה ובה מברר את הבקשה שלי. אז אני מבין מדוע הבורא עשה אותי כזה ואת כל העולם הסובב אותי. כל המציאות נבראה ומסודרת אך ורק לשם המטרה הזו, כדי שאנחנו נפנה בצורה נכונה לבורא ונקבל את מה שאנחנו מבקשים, תכונת ההשפעה האמיתית, את טבע הבורא שיחליף את הטבע האגואיסטי שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עבור מי לבקש את האור?
יש להודות על הרע כמו על הטוב
כשתפילותינו ייענו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest