דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות דרך "כניסות" ו"יציאות"

התקדמות דרך "כניסות" ו"יציאות"

ברור, שהתקדמות יכולה להיות רק מעל הרצון האגואיסטי המקולקל שמתגלה כל יום, כל פעם יותר ויותר. רק על ידי התגברות והשתוקקות למטרה הרוחנית, במגמה הנכונה, אנחנו מתקדמים בהדרגה לגמר התיקון.

העיקר לאדם הוא להתחיל כל יום מחדש, כלומר כל רגע. צריך להרגיש שמרגע לרגע מתעוררים בך רצונות, מחשבות, ספקות, חוסר הסכמה עם המטרה ודחפים אגואיסטיים. אתה מתחיל למתוח ביקורת על הדרך, על הסביבה, על המורה, הספרים, המקורות, נמשך למטרות שונות אחרות.

חשוב גם עד כמה אתה מתעמק בתוך הבירורים הפנימיים עם עצמך, אחרת הם יכולים לקבור אותך תחת כובד משקלם. אסור להתעכב בהם יותר מהנחוץ, אלא רק כדי להרגיש היכן אתה נמצא ומייד להתחיל לצאת מהחושך הזה. לכן, מלכתחילה נחוצה גישה נכונה.

אם אתה מבין שכל ההתקדמות בנויה על בירורים רעים, אז אתה יכול לברך עליהם ולהתקדם. אתה לא תפחד לגלות כל רגע בירורים יותר ויותר לא נעימים. להיפך, ככל שאתה עושה יותר "כניסות" ו"יציאות" כלפי המטרה, התכונות הרוחניות, ההשפעה, האהבה, החיבור, כך אתה תשמח יותר שהחיים שלך מלאים תיקונים.

וגם אם אתה מכין את עצמך מראש, מגיע לאירוע גדול כלשהו, לכנס גדול ועושה שם בירורים פנימיים חזקים במסירות ובכנות, כבר למחרת צריך לשמוח על כך שאתה שוב מתחיל את הכול מחדש מאותם התיקונים, מאותן הבעיות, שאתה כבר היית בהם כביכול.

שום דבר לא חוזר על עצמו אף על פי שכך נראה לאדם. אבל עליו להתרגל להתחיל כל פעם מדף נקי, עד שהבירורים יתקבצו ל"סאה" ויספקו לאדם מדרגה חדשה לעבודה. וגם שם העבודה תתחיל כל יום מחדש, למרות שזאת עבודה חדשה לגמרי.

מתוך ההכנה לשיעור, 07.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל יום להיוולד מחדש
תמיד התחלה חדשה
בכל מקום אותן 10 הספירות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest