מזבח מהרצונות

"ויאמר יהוה אל משה כה תאמר אל בני ישראל אתם ראיתם כי מן השמים דברתי עמכם : לא תעשון אתי אלהי כסף ואלהי זהב לא תעשו לכם." (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוקים י"ט – כ').

זהב, זה "קו שמאל", תכונת הקבלה. כסף, זה "קו ימין", תכונת ההשפעה. כלומר זהב, זה מה שמושך.

"מזבח אדמה תעשה לי." (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק כא').

אדמה (מהמילה "ארץ") זה רצון, שזה אומר, תעשה לי מזבח מהרצונות שלך.

"וזבחת עליו את עלתיך ואת שלמיך את צאנך ואת בקרך בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך." (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוק כא').

בהתחלה נעשה מזבח מאדמה, מהרצונות בדרגת הדומם. אחר כך מקריבים קורבנות מהרצונות בדרגת הצומח, שאת זה מסמלים על ידי כל מיני ענפים, צמחים וכדומה. ואחר כך, הדרגה הכי גבוהה, דרגת החי. ואת כל זה עושה האדם, דרגת ה"מדבר". לכן כאן נכללות כל דרגות הרצון שקיימות באדם, כל דרגות הטבע.

שאלה: היו כאלה שבטים שהקריבו קורבן של בני אדם.

תשובתי: היה נחשב שהאלילים שלהם זקוקים לכאלה קורבנות. זוהי מערכת שלמה של היבטים של האדם, של המבנה הטבעי שלו, היחס הפנימי לעצמו ולעולם.

כולנו אגואיסטים, ואם יש לי הזדמנות לקחת הכול לעצמי אז אני לוקח. אם אין לי אפשרות כזאת, מפני שחלק מהאנשים מכוונים נגדי, לא מסכימים איתי, מתעקשים, אז אני בא איתם במגע וצריך לשלם להם. תשלום כזה אינו רצוי מבחינתי, אבל אין מה לעשות, אני צריך לתת כדי לקבל משהו בתמורה.

יחס זהה ישנו לאדם כלפי הטבע. אם אני רוצה לקבל משהו מהטבע, להרגיש את עצמי בנוח, ולעומת זאת פתאום באות עליי סופות, צונאמי, רעידות אדמה, מכת ארבה, התקפות של חיות טרף, השתוללות של מגפות וכל הטבע מת, אז איך אני יכול לתת פדיון שזה לא יקרה? למי ועבור מה לשלם? על זה מתקיימות כל הדתות. לכן בחלק מהן היו נותנים פדיון על ידי הקורבן הכי יקר, בני האדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על הקרבת קורבנות, מעשר ואיחוד העם
קורבנות שמקרבים אותנו לבורא
הקרבת קורבנות היא התקרבות אל הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest