לפני, לפני, לפני!

אנחנו צריכים לדעת, שהכול תלוי רק בהכנה. כל המצבים כבר מוכנים מראש ורשומים בכל יום לכל 6,000 שנה. לוח השנה הזה של 6,000 השנים, נקרא "מכבש ההתפתחות", הוא לוחץ עלינו ודוחף אותנו קדימה, בכך שמחייב לבצע את כל הפעולות שהוכנו "בעיתו".

אבל כל העבודה שלנו היא לעבור מדרך של התפתחות טבעית של האבולוציה ("בעיתו") לדרך של האור, זירוז הזמן ("אחישנה"). ובדרך הזאת אנחנו כבר לא הולכים לפי לוח השנה, בכך שעוברים בצורה אוטומטית מיום ליום, ממצב למצב, אלא מתקדמים רק לפי ההכנה שלנו.

"אחישנה" מתבאר רק בהכנה ולא במצב עצמו. לפי אותו המאמץ שאנחנו עושים כדי להשיג מצב חדש, אפשר להגיד עד כמה שאנחנו נמצאים ב"אחישנה" ורוצים בעצמנו להתקדם, כלומר, עד כמה אנחנו נמצאים בעבודה הרוחנית.

עבודה רוחנית נעשית לפני הפעולה שמגיעה מלמעלה. חשוב מאוד להדגיש, שהכול נמדד על ידי הכנה מקדימה לפני הפעולה: כמה פעלנו, כמה עשינו, כמה טרחנו, איך טיפסנו על הר המלך, איזה שירותים עשית בשבילו, בשביל הקבוצה, החברים. כל זה היה "לפני, לפני, לפני"!

והנה, הודות להכנה המקדימה הזאת אנחנו הגענו למצב הרצוי, שאותו אפילו לא ממש הבנו. אנחנו פשוט קבענו שרוצים להגיע אליו, ואפילו לא חשוב שאנחנו לא תיארנו אותו לעצמנו. כי לפני שאתה מגיע למצב מסוים אי אפשר לדעת מהו.

לכן ההכנה היא כל כך חשובה, ולכן "כל מה שבידך ובכוחך לעשות עשה" ובדרך יתברר מהי ההכנה, מהי היגיעה, איך לסיים את סאָת היגיעה שתתמלא. ורגע לפני כן אנחנו אפילו לא יודעים שזה יקרה.

ורק בסוף, כאשר אנחנו נסיים את כל העבודה שהוטלה עלינו, אז מגיעה פעולה מיוחדת שנקראת "רב פעלים מקבציאל", כאילו בגמר התיקון, אבל כלפי ה"כלים" הנוכחיים שלנו שעוצבו על ידינו עכשיו. הפעולה הזאת מחברת את כל המאמצים הקטנים שלנו לחשבון אחד גדול (כמ"ש: "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול"), ואז מתגלה לנו המדרגה הבאה. זוהי מדרגה אישית קטנה של התיקון שלנו, אבל גם שם פועל אותו התהליך כמו בגמר התיקון הכללי.

מתוך שיחה על הכנה לכנס, 26.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שבת מעין עולם הבא
לפני עלות השחר
מתווה מחושך ואור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest