"תבנית" הבריאה

שאלה: איך מתחברים העולמות והנשמות?

תשובתי: כל הבריאה, זה כמו ארון שמיועד לספרים. ואנחנו שמים בתוכו ספרים. הארון הזה נקרא "תבנית". המבנה הזה חייב להיות מורכב מעשר ספירות. וכל הדומם, הצומח, החי וה"מדבר" חייבים למלא את ה"מדפים" הללו, את עשר הספירות האלה. דרגות הדומם, הצומח והחי, שממלאים את ה"מדפים" האלה בהתאם למבנה שלהם, נקראים "עולם" כלפי האדם.

האם האדם מזהה את המבנה הזה, את ה"תבנית" הזאת עצמה? – לא. הוא מרגיש רק את הדרגות של הדומם, הצומח והחי. הוא לא רואה את המבנה הפנימי של העולם שחייב להיות מסודר לפי הוי"ה, הוא רואה רק את מה שממלא אותו. אני רואה את הספרים, אבל לא את המדפים. המדפים, זה מבנה שבא והתפשט מלמעלה. אם אני מתחיל למלא את המדפים האלה בצורה נכונה, אז אני מגלה שיש כאן סדר מסוים. ולפני כן אני לא מגלה את זה.

אותו הדבר מתרחש אצלנו, בעולם שלנו. אנחנו מתפתחים, מגלים כל מיני תופעות. פתאום מתגלה שתווי המוזיקה צריכים להיות מסודרים בסדר מסוים, שגם הצבעים מסודרים בצורה מיוחדת, וגם גלי הקול מסודרים בטווחים מיוחדים, וכך כל דבר. בכל תופעה לא ידועה שאותה אני חוקר, אני מתחיל לגלות בה סדר מסוים, מיוחד, חוקיות מיוחדת. אני מגלה איך התופעה הזאת ממלאה את ההוי"ה השורשית, את ה"מדפים". אבל את ה"מדפים" האלה אני לא מגלה מראש.

תאר לעצמך, שאדם שלא מבין שום דבר במוזיקה, עוד לפני שהתפתחה השמיעה המוזיקלית ונוצרו כלי הנגינה והיצירות המוזיקליות במשך אלפי שנים, מתחיל לחבר איזו מנגינה. הוא לא יודע מה זה, היא פשוט מתחילה להתנגן בצורה טבעית בתוכו.

אותו הדבר גם עם השפות. מאיפה אני יכול לדעת שהשפה העברית מורכבת מ- 22 אותיות ועוד חמש אותיות סופיות (מנצפ"ך), והבניינים שלה צריכים להיות מסודרים בצורה כזאת? אני לא יודע את זה. אבל בזה שאני קיים בתוך הטבע, בכך שאני מפתח מתוכו את השפה, אני ממלא את ה"מדפים". אז ה"מדפים" עצמם נקראים "עולם". ההוי"ה מוכנה עבורנו, היא התפשטה מלמעלה למטה. ואנחנו צריכים על ידי המאמצים שלנו למלא את ה"מדפים" האלו ממטה למעלה, על ידי ספרים שאנחנו כותבים. זה נקרא, שאנחנו צריכים לכתוב את ספר התורה על לוח ליבנו, על הרצון.

שאלה: האם ה"עולמות" זה משהו חי ומשתנה?

תשובתי: לא. זה מבנה קבוע, 125 מדרגות.

שאלה: והנשמות?

תשובתי: גם הנשמות לא קיימות, אנחנו צריכים לגרום ליצירת הנשמות. יש 125 "מדפים" ריקים ויש ניצוצות שבורים, "אורות", "ניצוצין", "כלים". אתה צריך לסדר ולמלא את כל זה.

אתה צריך לחלק את הרצון שלך ל"מוחא", "עצמות", "גידים", "בשר" ו"עור". אתה צריך "לשחוט" את עצמך, להוריד מעצמך את ה"עור", לקלף אותו ל"קלף" ולהתחיל לכתוב על הקלף, שזה החלק הפנימי של ה"עור" שלנו. ולכתוב שם את ספר התורה, אבל לא על החלק החיצוני עצמו, אלא בחלק הפנימי של החלק חיצון. ועל ידי זה שאתה כותב, אתה מתחיל למלא את כל ה"מדפים" האלה, מהמילים הראשונות "בראשית ברא אלוקים…", ועד "ישראל" בסוף. בזה אתה ממלא את כל 125 המדרגות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להרכיב את הפסיפס של הבריאה
תוכנית התפתחות תחת הקוד "הוי"ה"
תוכנית בנייה בשם הויה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest