דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / אל תעשה עבודה שהיא לא שלך!

אל תעשה עבודה שהיא לא שלך!

כל הדרך שלנו היא הכנה: בכל מדרגה ומדרגה, בכל צעד, הכול נקבע רק על ידי ההכנה. למה ההכנה כל כך חשובה ולא הפעולה עצמה? – העניין הוא, שהפעולה נעשית על ידי האור המחזיר למוטב. אבל ההכנה לכך, כדי לעורר את האור לפעולה הזאת, היא מוטלת על האדם.

לפי העיקרון הזה כל מדרגה מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון, זה הכנה, הסכמה, הכנעה עצמית מצד האדם שצריך להסכים לחלוטין עם פעולת האור, שזה מתבטא בחיסרון שלו, בתפילה, בהעלאת מ"ן. ואם הרצון, התפילה, כלומר ההכנה שלו, נכונים בכמות ובאיכות ותואמים לאותו השינוי שהוא צריך לעבור, אז בזה הוא פותח אפשרות ומקום לאור לפעול. אז מגיע האור ועושה באדם כאלה שינויים ותיקונים, שלאחריהם הוא כבר יכול לשרוֹת בו.

ואחרי שהפעולה הסתיימה, לאדם ניתנת האפשרות לעשות שוב את החצי הראשון של העבודה שמוטלת עליו: הכנעה, ביטול עצמי, קבלת עול מלכות שמיים, לרצות שהבורא יבצע עליו את הפעולה הבאה. וכאשר הוא מסיים את ההכנה, כלומר משיג את החיסרון המספיק, הנכון והשלם, שהאור העליון יבצע את הפעולה, אז האור מבצע את הפעולה. זה נקרא, שהאדם שוב עולה למדרגה הבאה.

כך הוא מתקדם צעד אחר צעד. הכול תלוי בהכנה שנעשית מצד האדם, כי האור העליון תמיד מוכן לבצע את העבודה שלו. האור נמצא במנוחה מוחלטת והמטרה היחידה שלו, זה להביא את האדם לדבקות עם הבורא.

לכן אנחנו צריכים לדאוג לעשות את אותה ההכנה שתלויה בנו בצורה המהירה והמועילה ביותר, ולא לחשוב על איך לתקן את עצמנו. התיקון, זה עבודה של האור, ואנחנו אפילו לא יודעים מה הוא צריך לעשות. התפקיד שלנו זה רק לברר את כל מה ששייך לנו להכנת החיסרון שלנו.

ההכנה הזאת גם כן מתחלקת לכמה חלקים: הכנה, ביטול עצמי, הכרת הגדלות של המאור המחזיר למוטב, הכרת הגדלות של המצב הבא שאליו המאור הזה מביא אותנו. את כל זה אנחנו יכולים לתאר על ידי הסביבה והתרגילים שעושים בתוכה, בכך שעובדים על החיבור בינינו ומשתמשים בכל האמצעים שניתנו לנו.

וכל האמצעים שניתנו לנו שייכים דווקא להכנה, כלומר לאותה העבודה שמוטלת עלינו. ואם נדמה לנו שאנחנו נמצאים במצב של חוסר "כלים", חוסר כוחות, חוסר אונים, אז זה מפני שאנחנו קופצים לעשות פעולות ועבודה שהם לא שלנו, אלא שייכות לאור, לתיקונים עצמם ממש. ולכן זה באמת לא בידינו ולא בכוחנו לעשות אותה.

אבל אם אנחנו נתרכז דווקא במה שאנחנו צריכים לעשות בכל מדרגה, היינו להכנה לדרישה, לבקשה לפעולת המאור, אז לצורך זה יש לנו את כל האמצעים הדרושים.

מתוך ההכנה לשיעור, 24.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה טובה, זו ערובה להצלחה
תפילה שמחייה אבנים
לוותר על ה"אני" הנוכחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest