מבט מלמעלה

מתוך שיעור מס' 5, כנס קרסנויארסק

שאלה: האם אפשרית התקדמות רוחנית ללא ידע עמוק בפסיכולוגיה?

תשובתי: בעיקרון, המקובלים לא למדו פסיכולוגיה, כי הרי התחילו ללמד אותה בסך הכול לפני 50 – 70 שנה. עוד בתחילת המאה שעברה, הפסיכולוגיה כמדע, לא הייתה קיימת. וגם היום קשה לכנותה מדע, מפני שאי אפשר ללמוד ולחקור את האדם כאשר נמצאים בדרגת ההתפתחות הבהמית הנוכחית. כדי לחקור וללמוד משהו, צריכים להיות בדרגה אחת למעלה יותר.

לכן, רק מתוך חכמת הקבלה אפשר להשיג את האדם ואת הפסיכולוגיה שלו, כלומר את המבנה של הנשמה שלנו. הפסיכולוגיה, זו נשמה. מי יכול ללמוד ולחקור על הנשמה? כי כל מה שאנחנו לומדים, אלה הן כל מיני תגובות בהמיות: או אינסטינקטיביות, או שהן מהוות תוצאה של השפעת הסביבה, החברה, של בני האדם זה על זה.

הפסיכולוגיה כמדע, הסתיימה לפני כ- 20 שנה. אנחנו הפסקנו להבין זה את זה, ולכן אף אחד אינו יכול לעסוק בה באופן רציני. הפסיכולוגים עצמם מדברים על זה. מתחילת שנות התשעים של המאה שעברה, לא נעשו בה שום גילויים חדשים, לא הוגדרה אף תלות, האדם הפך להיות לא מוכר, אדם אחד לא יכול להכיר אדם אחר.

לשם כך אנחנו צריכים לעלות לדרגה חדשה. על ידי לימוד חכמת הקבלה אפשר להבין את הפסיכולוגיה של האדם, את הנשמה שלו, מפני שהכול נקבע משם. איך אפשר להבין את האדם אם אנחנו לא יודעים כיצד הוא מנוהל, מאיפה, בשביל מה, לאיזה צורך, לאיזו מטרה הוא הולך. המטרה היא זו שקובעת את כל התגובות שלו.

אנחנו רואים את האדם רק בחיי היומיום הגשמיים שלו, כאשר הוא רק מסדר את עצמו כדי לחיות את שבעים שנות חייו. זו אינה פסיכולוגיה, אלא דרגת קיום בהמית רגילה. לכן, רק על ידי לימוד חכמת הקבלה אפשר ללמוד פסיכולוגיה.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בקרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה כפסיכולוגיה עליונה
הפסיכולוגיה של העולם הרוחני
מדע על הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest