דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה הבורא לא שומע אותי?

למה הבורא לא שומע אותי?

מתוך שיעור מס' 3, כנס קרסנויארסק

שאלה: אני מבין ש"אין עוד מלבדו", מרגיש את הנוכחות שלו, מבין שזהו משחק. אבל למה אני מרגיש כאב, למה אני חווה ייסורים, למה אני חולה?

תשובתי: אדם צריך לפעול מתוך המצבים שלו. למה ניתנים לך מצבים כאלה? אם אתה היית בריא, יפה, והכול אצלך היה נפלא, אתה עדיין לא היית מופיע כאן.

שאלה: איפה ספר הוראות השימוש? אני רוצה לגלות אותו! אני לא מבין את השפה של הבורא!

תשובתי: השפה של הבורא זה הטבע, זה כל מה שסובב אותך. תתחיל לראות בכל מה שקורה רק את הבורא.

כאשר הילדים שלך היו קטנים אתה ארגנת להם כל מיני משחקים, סידרת את הצעצועים, השתדלת להעסיק אותם במשהו, סידרת כל מיני מצבים כדי שהם יעשו משהו, יתעסקו במשהו.

זה בדיוק מה שהבורא עושה איתנו. ובדיוק כפי שאתה חשבת מה לתת לילדים שלך, לאיזו תוצאה להביא אותם, כך גם הוא מתנהג עם כל אחד מאיתנו.

תפתור כפי שפותרים ילדים חכמים את מה שההורים זוממים: למה אימא סדרה בצורה כזאת את הצעצועים, נתנה איזה שהן תמונות, הדליקה איזו מוזיקה, הדליקה את הערוץ המיוחד בטלוויזיה, וכולי. בכל זה מסתתר רמז דק מאוד על אותה התגובה שלה היא מצפה מהילדים.

לכן תחפש את התשובה לשאלה: "לאיזו תגובה הבורא מצפה ממני על כל אחד מהמצבים שצצים כל רגע?", בתוך השאלה עצמה. תחפשו את התשובות בשאלות עצמן. תדרשו ממנו שהוא יספק לכם את התשובות: "מה אתה רוצה ממני?".

שאלה: אני דורש, אבל הוא לא שומע.

תשובתי: הוא לא שומע?! אתה לא שומע, מפני שהאוזן שלך היא בעצם אגואיסטית, הלב הוא אגואיסטי, אחרת היית שומע אותו.

כאשר אתה תרצה לשמוע לא למען עצמך, אלא כדי לשמח אותו, אז אתה מייד תתחיל לשמוע. ייפתחו לך כל החושים. במקום חמשת החושים הגשמיים (ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש) ייפתחו חושים פנימיים: "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות".

אבל לשם כך צריך כל הזמן לדאוג: "איך הוא מרגיש את התגובה שלי? איך אני צריך להגיב חזרה כדי שהוא ישמח? איך אני יכול לעשות את זה? האם זה גורם לו שמחה? אולי כדאי שאני אבדוק על החברים שלי".

אתה עוד תגיע להבנה שהבורא בכוונה שבר אותך למיליארדי חלקים, כדי שתהיה לך האפשרות לחדד את החושים שלך בעזרת שנאה, כעס, אהבה, קינאה, פחד, וכולי, כלפי האחרים, ושהם כולם נבראו כדי לחדד את החוש שלך אליו.

תתחיל בצורה כזאת לכוון את עצמך לעבודה עם הסביבה, כדי לפנות אחר כך לבורא. אבל לצורך זה, צריך תחילה לאהוב את הזולת: "מאהבת הזולת, לאהבת ה'". עם הזולת אתה יכול להתחיל לעבוד. תנסה ותראה, האם שומעים אותך או לא.

כך באופן הדרגתי תגיע אליך ההכרה בחשיבות הקבוצה. אחרת אתה לא תכוון את עצמך כמו כלי נגינה, לכך, כדי להרגיש את הבורא.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בקרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שפה שבה הבורא מדבר איתך
שומע אותך, עבור!
מה אנחנו יכולים לתת לבורא?

One comment

  1. חח אלוהים לא שומע לתפילות

    אלוהים לא שומע לתפילותי הייתי אצל הרבה רבנים בניהם הרב זמיר כהן ושום דבר אני לא דתי אבל לקחתי על עצמי כמה דברים ולא קל….עם כל הבלבלות וכלום מה……דיי עד כאן דיי לי ודייייי עם המשחקים האלה לרבנים אין להם שום תשובה כולם אותו דבר חח…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest