עבודה ב"קו ימין"

מתוך שיעור מס' 2, כנס קרסנויארסק

שאלה: איך אפשר להבין שאני נמצא ב"קו ימין"? כמה זמן יכולה להימשך ההרגשה הזאת ובאיזה רגע מתרחשת הדחייה לצד שמאל?

תשובתי: הביטוי של הימצאות ב"קו ימין" הוא הרגשת שמחה, אושר, ביטחון, התעלות רוחנית, השתוקקות הדדית זה לקראת זה. הרגשה של הימצאות בכוח טוב, זה "קו ימין". כי הרי אי אפשר לבכות ולהודות בו זמנית.

מבחינה תיאורטית אפשר להתקדם ב"קו ימין" לבדו, בכך שכל הזמן אתה מגדל את הקשר עם החברים, עם הקבוצה, להשפעה, לאהבה, להתפשטות, להתרחבות. אבל באופן מעשי זה בלתי אפשרי. אנחנו בכל זאת, לא עד כדי כך חזקים.

בפועל מגיעה איזו חולשה, עצלות, וכולי, אנחנו עוזבים את "קו ימין" ונזרקים לשמאל. לעבודה נכנס האגו שמושך אותנו "שמאלה": לנוח, להירגע, להרפות, אנחנו כבר לא רוצים שום דבר, אנחנו מתחילים להעביר ביקורת על האחרים וכבר לא רוצים לעבוד עם הקבוצה ועם החברים, וכביכול צריך לצאת מהמצב הזה, אבל אנחנו לא מצליחים.

מה לעשות? – במקרה כזה הקבוצה צריכה "ללחוץ ולדחוס" אותנו. היא צריכה להצהיר על עצמה: "אתה חייב לצאת מהמצב הזה!". היא צריכה לנער כזה חבר, להשפיע עליו בכוח השכנוע ובכוח השמחה, בכל מה שרק אפשר, רק כדי שהוא לא יישאר בירידה וייצא מהמצב הקריטי הזה.

צריך להבין, שאם האדם נפל, אז היציאה שלו מהנפילה והירידה הזאת תלויה בקבוצה. הקבוצה צריכה להשתדל לעזור לו לפחות פעמיים. אם היא עובדת פרק זמן מסוים על החבר ואין תוצאה, צריך לעזוב אותו במנוחה וכעבור מספר ימים שוב להתחיל לטפל בו באופן רציני. אם שוב לא מצליחים, רק אז הם רשאים לשחרר אותו, ויכולים גם להשאיר.

שאלה: האם מתישהו אנחנו נהפוך להיות כאלה חזקים, כדי שכולנו יחד נתקדם ב"קו ימין"?

תשובתי: להתקדם יחד ב"קו ימין", זוהי המטרה שלנו. על זה צריך לעבוד. כי בהימצאנו ב"קו ימין", אנחנו מושכים באופן מרבי את האור, את כוח ההשפעה, אנחנו כל הזמן מודים לבורא, אנחנו רצויים בעיניו. אבל זה רק בתנאי של עבודה משותפת רצינית, מפני שבמצבים האלה אנחנו בדרך כלל נחלשים, מתחילים ליהנות מהתחושות שלנו, וזה עלול להוביל לירידה.

בהימצאנו ב"קו ימין", אנחנו צריכים לתאר לעצמנו שעל ידי זה שאנחנו מהנים לחברים, אנחנו דרכם גורמים הנאה ותענוג לבורא. אם אני כל הזמן מחזיק בהשתוקקות דרך החברים לבורא, אז אני לא אפול.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בקרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא
יסודות עיקרון העבודה בג' קווים
תמיד תתחיל מ"קו ימין"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest