דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עלייה למסלול גבוה יותר

עלייה למסלול גבוה יותר

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנויארסק.

שאלה: מהו התנאי המוקדם לרצון להתאחד, האם הרצון שלי להבין ולהרגיש את הכול בתוכי?

תשובתי: תוך כדי התהליך של העבודה הרוחנית, הרצון שלנו להבין ולהרגיש הכול בתוכנו אינו מצטמצם, אלא להיפך הולך וגדל יותר ויותר. והוא צריך להתרחב, מפני שהוא הופך להיות יותר ויותר אינטגרלי. אני כבר מתחיל להבין כיצד משתנה הדימוי שלי על המציאות, ושהגוף שלי, בכך שתופס נפח מסוים במרחב הפיזי הזה, נותן לי הרגשה של ריחוק, בידוד מהאחרים, אפילו הופכיות וניגודיות לאחרים.

אני צריך להביא את עצמי למצב שאני מרגיש את עצמי משוחרר מהגוף. הגוף אינו קיים. קיים קשר על גופי, כלומר מעל לאגו, ביני לבין האחרים. והגוף לא קיים, זוהי איזו דמות אגואיסטית בדמיון, בתודעה שלנו. כך אני צריך ללמוד לתאר לעצמי את המצב העתידי שלי. מה שמעניין אותי זה רק האיחוד הרוחני שבינינו. לגופים אין כל חשיבות. אחר כך אנחנו נראה כיצד הם נעלמים.

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים על לידת הכלי הרוחני, על גדילתו ועל שינויי המצבים. אותו הדבר מתרחש עימנו בעולמנו – לידה וגדילה של הגוף הבהמי שלנו, שזה בעיקרון, אותו האגו. הגוף שלנו זה מה שקיים בדמיון שלנו, הוא למעשה מצטייר בתוך האגו שלנו. אחר כך הוא מתמוסס, נעלם, מת, ובמקומו מופיע גוף אחר, ועוד אחד, וכולי, עד שאנחנו נצא למדרגה של גמר התיקון. אנחנו כל הזמן נחזור לתוך הגופים, מפני שהם נחוצים לנו להשגתה העצמאית של כל מדרגה רוחנית.

בין כל מדרגה רוחנית קיים נתק, בקע. בכך שאתה משיג איזו מדרגה, אתה צריך ליפול ממנה לדרגת העולם הזה, להרגיש לפחות לרגע אחד שאתה קיים רק במצב הבהמי הזה, ואחר כך אתה מתחיל להשיג את המדרגה הרוחנית הבאה, היותר גבוהה. אתה כל הזמן נופל עד לדרגה הזאת, ושוב מבצע קפיצה אנרגטית עד למדרגה הבאה, היותר גבוהה.

ורק בגמר של כל התיקונים, כאשר מתבצעת פעולה שנקראת "רב פעלים מקבציאל" (כלומר, "איסוף יחד"), שאוספת את כל המדרגות האלה ומחברת אותן בצורה אינטגרלית, אז מופיע המצב האחרון של גמר התיקון המלא. ועד אז, אנחנו מתקנים כל ערך בצורה דיסקרטית (בדידה), בדיוק כפי שאלקטרון קופץ בתוך האטום לדרגות הבאות. רק שהוא בדרך כלל קופץ ופולט פוטונים, ואילו אנחנו להיפך, כי אנחנו עולים רוחנית, ולכן כביכול בולעים אנרגיה מהשדה האנרגטי הסובב שנקרא "בורא" או "אור", וזה מחייב אותנו לעלות למסלול יותר ויותר גבוה.

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כשנזכרנו בהכול
לרוץ, לקבל תנופה, ולקפוץ
קשת האש בין המדרגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest