דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לבדוק את נכונות הדרך

כיצד לבדוק את נכונות הדרך

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

ניתן לקבוע, באופן פשוט מאוד האם הדרך היא רוחנית: כל מה שאנחנו מסכימים איתו, אינו שייך לרוחניות! מה ששייך לרוחניות הם דווקא הדברים ההפוכים, שאינם נתפסים על ידי השׂכל והרגש שלנו, הדברים הבלתי רצויים והשׂנואים, דווקא עליהם כדאי לנו לעבוד.

אם אינני מרגיש תועלת ממצב מסוים, לא ברגש ולא בשׂכל, דווקא בזה שאני מתעלה מעל המצב הזה אני יכול להתחיל לבנות רוחניות. כי לבטח אני לא אהיה משוחד כאן ולא אחפשׂ את התועלת העצמית שלי, וכדי להתעלות מעליה אני אזדקק לעזרת הבורא. כלומר, אני כל הזמן בודק את עצמי: עד כמה הגוף שלי מתנגד לעבודה שלי. זה בשבילי סימן להתקדמות הנכונה שלי.

בהמשך אני צריך לראות בשביל מה אני עושה את זה. יכול להיות שאני רוצה להתעלות מעל עצמי ואני שואף להשׂיג מטרות עצמיות. יכול להיות שאני רוצה למצוא את אהבת הבורא ששׂנואה ל"גוף" שלי, לרגש ושׂכל האגואיסטיים. ואני מחפש אהבה שכולה בנויה על שׂנאה כלפי המחשבות והרצונות האגואיסטיים על עצמי.

אך לעיתים קרובות, איננו מנסים להתעלות מעל לגוף שלנו, אלא מצטערים שאיננו יכולים לעבוד בהתאם לשׂכל ולרגש הכלואים בגוף. במקום לחפש מצבים שמעל לרגש והשׂכל, ולרצות להיות בהם.

קודם כל, צריך לדחות את הגוף למטה, עם כל הרגש והשׂכל שלו, ולהיות מעליהם מבלי לקחת אותם בחשבון. כלומר, אני מחשיב אותם, אך ורק כדי להתעלות מעליהם. אז זה נקרא אמונה למעלה מהדעת. ובמקום זה אני מצטער, מדוע כל זה אינו מתגלה לי בשׂכל, כדי שאני אתנהג כמו אדם רגיל ואדע שאני בעל שׂכל וכוחות עצמיים להתקדמות הנכונה.

מתוך מאמרו של הרב"ש, 30.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
הולך רגל שיצא מנקודה א' לנקודה ב'
הרגשת החטא היא כבר תיקון
היגיעה היא השכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest